Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: ORX T-six

  1. #1

    Reg.datum
    jan 2017
    Inlägg
    12
    Jobb
    fd. busschauför nu Pensionär
    Klubb
    ingen

    Standard ORX T-six

    Har någon av er erfarenhet av ORX T-SIX? Jag har en och den har funkat perfekt. Men när jag skulle använda den igår så sa displayen "THRO Warning". I manualen står det om detta och där såg jag att trotteln står på 100%. Alltså antar jag att så är fallet, men när jag drar trottelspaken upp och ner, så händer absolut ingenting. På något vis så har den spaken tydligen slutat fungera, så uppfattar jag det. Vet någon av er hur jag gör för att få spaken att funka igen, jag förstår inte ett skvatt.

  2. #2

    Standard

    Kanskje den har hoppet av inne i radioen? Jeg ville åpnet opp og tatt en titt. Hvis ikke så kan du måle potensiometeret og sjekke om det er gåent.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2017
    Inlägg
    12
    Jobb
    fd. busschauför nu Pensionär
    Klubb
    ingen

    Standard

    Tack, felet är avhjälpt. Jag öppnade radion och pillade lite på kablarna, men jag hittade inget som verkade att ha lossnat eller hoppat ur så jag skruvade ihop den igen. efter det så fungerar den som den ska. Konstigt men sant.

  4. #4
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Låter som du har glapp i radion, jag hade inte litat på den tills felet är identifierat. Åtminstonde fixa en Throttle-kill-switch.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •