Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: HSD Viperjet 90mm Pro II

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard HSD Viperjet 90mm Pro II

    HSD har sedan ett par år en Viperjet i 90mm size. Dem har fått på nöten för kvalitetsproblem, detta i kombination med en hög prislapp jämfört med Taft Viperjet har gjort att jag inte provat denna.

    Nu har dem gjort en ny Viperjet och verkligen tagit till sig av kritiken. Snygga connectors till vingarna, förstärkt vingrör, oljedämpare landställ. Noshjulstyrning värd namnet och inte minst slipper vi cheater-intag.

    Viperjet är en skalamodell av en fullskala sportjet(!) Som flyger riktigt fint. Den har stor vinge utan att få för stor frontarea. Detta gör att man kan flyga både fort och sakta. Den klarar rejält med vikt pga den stora vingen, eller åt andra håller så blir den utmärkt för små flygfält eftersom den kommer upp snabbt och landar sakta.

    Utan att egentligen veta något om HSD så tror jag på denna.


    http://www.hsdjets.com/content/?253.html





    Superhero

  2. #2

    Standard

    Intressant, kliar i köpfingret. Var kan man hitta denna skönhet? På Google får jag bara träffar på "gamla" versionen.
    /Leif

  3. #3
    NickeLs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    378
    Jobb
    Webbutveckling, IT
    Klubb
    Eskilstuna flygklubb

    Standard

    intressant modell.
    men 12g servon på en kärra som väger 3.5kg och som dessutom lär göra iaf +150km/h känns lite klent, eller?

  4. #4
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Intressant, kliar i köpfingret. Var kan man hitta denna skönhet? På Google får jag bara träffar på "gamla" versionen.
    Den dyker säkert upp på aliexpress, eller så när den finns färdig. Leveranstid brukar vara som att slå tärning där det ibland tar väldigt lång tid från announcement till leverans. Se på Freewings A10 tex.... suck

    Citat Ursprungligen postat av NickeL Visa inlägg
    intressant modell.
    men 12g servon på en kärra som väger 3.5kg och som dessutom lär göra iaf +150km/h känns lite klent, eller?
    Jag flög min Taft Viperjet med 12g servon (HS65) och det fungerade utmärkt. Den gjorde 235kph planflygt med Kolibri T35 i. Jag tror inte servona är något problem. I synnerhet om man mekaniskt justerar så servot går fulla utslag och sändaren säger 100% istället för att skruva ned till 50% i sändaren.
    Superhero

  5. #5

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Intressant. Många bra förbättringar. Jag har första versionen av den, och fått modda en hel del. Men det verkar som om allt jag bytt ut fortfarande är kvar i den nya versionen, samma landställsmotorer med separat styrbox. samma fläkt med motor, samma stora centrala styrbox.
    Har satt in vanliga HK ställ, fast med original HSD ben o hjul, samt en Supreme 1500kv 90mm 13bladare. Sekvensieraren i min Dx18 sköter luckor o ställ, stora styrboxen behövs inte alls. Fast det blev ju en duktig kabelhärva in i mottagaren.... En AR9350 förövrigt, med gyro som kanske inte behövs alls. Kärran är stabil utan gyro.

    Luckan till nosstället saknar ett gångjärn på mitten, vid hornet. Luckan boggnade kraftigt när servot höll luckan stängd. Lätt fixat med ett extra nylongångjärn. Har naturligtvis även fått limma om infästningen av huvudställen, revs loss vid inte alltför hårda landningar.
    Har även 75mm 6S varianten, helt original. Flyger kanonfint utan några moddar. Synd med fasta landställ dock. Kanske testa med att ta bort dom och försöka kasta o buka....
    /A
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20170602_161351.jpg 
Visningar:	122 
Storlek:	220,2 KB 
Id:	62876  
    Senast redigerat av andWho den 2017-06-06 klockan 19:15.

  6. #6

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Nya versionen finns på eBay, Toucan Hobby. http://www.ebay.com/itm/HSD-RC-Silve...IAAOSwsXFZMUEE
    Har mailat o frågat vilken ver det är och de svarade att det är den nya, beställde ett kit nu, dvs bara skumbitarna därifrån.
    Behöver delar till min v1 som gick i backen i fredags.
    /A
    Senast redigerat av andWho den 2017-06-14 klockan 12:48.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •