Reklam

Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Phoenix eller real flight simulator eller annat?

Standard Phoenix eller real flight simulator eller annat?

Tjena är ny på det här vill köpa eller ladda ner någon bra simulator men min dator är en macbook air med osx el capiten och jag hittar inget som passar?

Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

Standard

Hej!
    Här hittar du en översikt över RC-flygsimulatorer

Simulatorerna du refererar till i trådens titel är inte så lämpade med tanke på att du kör Mac såvida inte det möjligtvis fungerar att köra dem under Windows i en "virtual machine":

Real flight: System requirements: "Windows 7, Windows 8 or Windows 10. 64bit"
    Phoenix "Phoenix does not run on older non-Intel Macintosh computers, or the Apple OSX operating system."

Hitta rätt med
    GPS-fältlistan
    , http://www.freewebs.com/propellerhead/index_gps.htm

NickeLs avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Jobb
    Webbutveckling, Elteknik samt Mekatronik
    Klubb
    Södertälje MFK

Standard

du får köra "Boot Camp" på Mac'n så ska Realflight funka, jag äger både RF och Phoenix och har flugit med båda två i flera år, och måste säga att Realflight är snäppet vassare. men det är min personliga åsikt.

//Nicke

Reg.datum
    Mar 2011
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

Standard

Jag skulle köpa real flight så mycket bättre sändare till gjord av futaba
    Phoenix där i mot har i mina ögon en soppig Specktrum radio där potarna i styrspakarna kroknar har en sådan på rep sen 3 veckor och inga reservdelar ännu!!!
    Tobbe

puggens avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

Standard

Kör min egen Spektrum till Phoenix och det funkar kanon..

/Roffe
    Flyg fort och lågt

Flahultarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

Standard

Möjligt att det funkar i bootcamp, har inte provat. Dock är inte Phoenix en angenäm upplevelse emulerat (med Fushon) laggar betänkligt på min maxade macbookpro från 2016. Går betydligt snabbare på en gammal PC från urtiden...

Standard

Phoenix tillverkas inte längre vad jag fick veta i dag🙄Så det är inget alternativ längre!

Standard

Citat Ursprungligen postat av johnny heli Visa inlägg
    Phoenix tillverkas inte längre vad jag fick veta i dagSå det är inget alternativ längre!
    Jag ser inget som tyder på att de slutat sälja Phoenix så du får gärna berätta mer om vad du hört.

Att sedan Phoenix nog inte är en höjdare på en Air är en annan sak. Det verkar kräva en hel del av grafikkortet då det är enorm skillnad på hur det flyter på min halvsnabba PC laptop och min mycket äldre stationära dator med riktigt grafikkort.

Du skall kanske ta en titt på Aerofly RC som är för mac.

Jörgen

Reg.datum
    Mar 2011
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

Standard

Jo men den radion som följer med simulatorn verkar vara av enkla sorten,och som säljaren skrev till mig på epost om man inte använder radion ofta så verkar pottarna krokna.Skulle se ut det om man inte använder sin flygradio över vinter så pajar den, så är det verkligen inte med Futaba radion som jag använder till RC flyget

Standard

Det följer inte med någon radio till Phoenix, man använder sin vanliga kvalitetsradio.

Standard

Det svar fick jag från fullkontroll när jag frågade om dom hade phoenix.Hej! Den simulatorn har dessvärre utgått och tillverkningen har upphört. Den kommer alltså inte igen i sin tidigare form. Vi söker ersättare, men just nu har vi inga alternativ att erbjuda. QUOTE=Jorgen;426248]Jag ser inget som tyder på att de slutat sälja Phoenix så du får gärna berätta mer om vad du hört.

Att sedan Phoenix nog inte är en höjdare på en Air är en annan sak. Det verkar kräva en hel del av grafikkortet då det är enorm skillnad på hur det flyter på min halvsnabba PC laptop och min mycket äldre stationära dator med riktigt grafikkort.

Du skall kanske ta en titt på Aerofly RC som är för mac.

Jörgen[/QUOTE]

Standard

Tack för informationen. Man kan kanske gissa att Horizon hobby köpt upp dem och skall släppa under eget namn. Det får tiden utvisa.

Jörgen

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •