Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: RC Factory Mustang och Nemesis series VARNING

  1. #1

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard RC Factory Mustang och Nemesis series VARNING

    RC Factory Mustang och Nemesis series, som bla RCflight säljer, är en mycket trevlig och väl flygande modell, som jag verkligen gillar, den flyger super rent för sin storlek, MEN den har ett allvarligt fel, placeringen av ESC är huvudlöst dum den sitter helt inbyggd i cellplasten, vilket resulterar i noll kylning. Det som har hänt mig och några av min flyg kompisar är att vid hård flygning tappar man motor kraft i bäst fall. Jag flög i onsdags det var ca 22 grader i luften, börja svar dåligt på gasen, så jag landa och byta ack, upp igen och på ca 15m höjd tappa jag helt kontrollen, fick tillbaks den på 2 meter höjd och lyckade landa med modellen i ett stycke. Prova att gasa på backen direkt efter landning fick samma fel igen efter ca 5 sek ESC starta om och noll koll under någon sekund. Så teoretiskt är det lätta att fixa men lite svårare rent praktiskt på en modell som är färdigbygg, kablarna är lite i kortaste laget.

    Så kontentan är köp, bygg och flyg den gärna men flytta ut ESC fan

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Ja, det är en underlig lösning men förstår deras koncept = allt inbyggt. ;-) . Har deras Mustang sen förra året, och det jag gjorde var att göra hål på motsatt sida av fartreglaget så att det får kylning, och det har fungerat sedan utan problem. Kul kärra att busa runt med iaf.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •