Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Kontaktproblem mellan mavic och Iphone 6

  1. #1

    Standard Kontaktproblem mellan mavic och Iphone 6

    Hej
    Har nyligen införskaffat mig en DJI Mavic.
    Lyckas inte få kontakt mellan kontrollen och min Iphone 6
    Har "googlat" en del och provat tips från andra som råkat ut för samma problem.
    Men fortfarande visas "Disconnect" på skärmen när jag har "DJI GO 4" appen igång.
    Provar detta forum för att se om någon kanske kan hjälpa mig lösa detta problem.

  2. #2
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Hej,
    Controllern ska först vara ansluten till Mavicen innan du startar appen. Ibland får jag dra ur sladden i telefonen och sedan i med den igen för att det ska hoppa igång. Och ibland måste jag avsluta appen helt (dubbelklicka och svepa uppåt) och starta om den.

  3. #3

    Standard

    Hej
    har också intermittent haft samma problem med min iphone7+ tillsammans med rc kontroller.
    Efter massa googlande hittade jag ett tips som verkar lösa problemet varje gång, sätt telefon i flightmode innan du startar appen

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonasH Visa inlägg
    Hej,
    Controllern ska först vara ansluten till Mavicen innan du startar appen. Ibland får jag dra ur sladden i telefonen och sedan i med den igen för att det ska hoppa igång. Och ibland måste jag avsluta appen helt (dubbelklicka och svepa uppåt) och starta om den.

    Tack men så har jag gjort samt även alla andra möjliga turordningar.
    Har även använt usb-utgången på controllen.
    Så fort mobilen är ansluten så laddas den av controllen.
    För laddsymbolen ska väl inte synas på mobilens skärm?

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xabba Visa inlägg
    Hej
    har också intermittent haft samma problem med min iphone7+ tillsammans med rc kontroller.
    Efter massa googlande hittade jag ett tips som verkar lösa problemet varje gång, sätt telefon i flightmode innan du startar appen
    Hej
    Även flightmode-testen har testats.
    Kanske problem med mobilens kontaktytor (typ skräp/smuts)

  6. #6
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Ta en tandpetare och rensa i iPhonens kontakt. Det får man göra då och då. Har du problem med laddning ibland kan detta hjälpa också.
    Annars vet jag inte riktigt vad som kan vara fel. Har du provat med ngn annan telefon eller iPad?

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonasH Visa inlägg
    Ta en tandpetare och rensa i iPhonens kontakt. Det får man göra då och då. Har du problem med laddning ibland kan detta hjälpa också.
    Annars vet jag inte riktigt vad som kan vara fel. Har du provat med ngn annan telefon eller iPad?
    Provat lite med rensning i kontakten
    Har även anslutit en iphone 7
    samma sak där.
    Skamm den som ger sig.
    Det ska gå

    Tack för tipsen!

  8. #8
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    När du ansluter din telefon till USB-uttaget under kontrollen måste man först ta bort den andra kabeln ur sitt uttag. Har du testat det? Det kan ju vara fel på kabeln som följde med.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •