Reklam

Resultat 1 till 9 av 9

mne: Har funderat p bygga eget och tnkte hra med nn erfaren

Standard Har funderat p bygga eget och tnkte hra med nn erfaren

Jag har i ett par r pysslat med bde Quadcopters och lite annat rc. Nu har jag brjat fundera p bygga nt eget och g ett steg vidare i RC vrlden. Jag kan en hel del elektronik och teknik och r bde intelligent och lttlrd i eget tycke. Har nu under vren lst p lite djupare om RC bde p diverse forum och lnad litteratur.
    Jag har totat ihop en lista ver delar till mitt (kanske) bygge och tnkte att ni erfarna kanske kunde ge mig lite tips och rd p saker man br tnka p nr man bygger en egen Drnare.
    Hr bifogar jag min lista
    :
    1. Naze32 Rev6 FULL Flight Controller
    2. Ublox NEO M8N GPS with Holder Bracket
    3. Walkera RX701 7CH 2.4Ghz Receiver
    4. Power Board PDB W/OSD BEC Output 5V/12V 3A For NAZE32
    5. Turnigy 5000mAh 3S 30C Lipo Pack

5. F550 HJ550 Hexacopter Frame with Landing Skids
    6. Quick Snap On/off Tool-Free 6x Prop Guards for F550
    7. 8*A2212 1000kv $24 Brushless Motors + ESC 30A JMT
    8. 10*1045 Carbon Fiber Props

9. Eachine OKKAN EK1119 1100TVL Cam
    10. Boscam TS5823 5.8G 200mW 32CH AV Transmitter

Verkar det vara bra komponenter att kra p?? Alla tips, rd, viktiga saker jag kan tnkas behva tas emot med gldje.
    Tog inte upp sndare m.m som jag redan har. r iofs bara en Devo 7 och en Boscam D2 "7 + annt smtt.

TACK!! P frhand ni RC fantaster ....

Standard

Nu svarar jag p mitt eget inlgg ... Jag har sedan tidigare en CX-20 med en Shark X8 FC som jag tnkt att anvnda till flygfotografering men har bara en liten cmos kamera som jag monterade i den och det duger ju knappast till foto. Nu behver jag tips p hyffsad foto setup fr en inte allt fr dyr peng. Vad kpa?? Gimbal + Kamera r vl det enda jag behver??

Standard

Jag har vrsta trkiga kommentaren men skriver den nd: Om man vill bygga egen fotodrnare s blir det i princip dyrare och mindre anvndarvnligt n en begagnad drnare frn DJI, svida man inte har ntt vldigt specifikt som man ska gra som inte en DJI klarar. Ska man filma idag s r det svrt att bygga ntt som slr Phantom och Mavic fr billigare pengar.
    Man KAN bygga billigt om man kper mycket billiga delar, men min erfarenhet r att det d alltid blir ntt som krnglar. En DJI hller hg kvalitet rakt igenom och kostar nd vldigt lite(srskilt begagnad), sen kan dom ocks krngla men nr det funkar s blir resultatet bra

Standard

Kan bara hlla med Sniff.

Gillar man bygga och har intresset samt tiden s ska man leta grejer och bygga sjlv. Bygga och bygga, r bara att montera ihop, lite lda ocks, inte s svrt bara man till slut hittat rtt delar. Att bygga gr fort och r enkelt, men att f en bra produkt av det hela kan ta vldigt mycket mer tid. Dessutom ska det testas fr alla har olika setup och ingen kan sga exakt vad du behver, bara nt ditt.

Men om du helst vill flyga, fota/filma och det r sjlva bilderna/filmerna du r ute efter s r det mest intelligent att kpa ngot frdigt som ngot stort fretag redan utvecklat och tagit fram, som tex DJIs multicoptrar. Dom kan ocks krngla, men det r oftast bara att kpa nya delar, byta dem, kalibrera om, googla, hnga p forum osv s lser det sig p samma stt som nr en egenbyggd krnglar.

Men jag kan nstan ana att du vill bygga eftersom du de facto lagt upp denna trd. Jag har sjlv en DJI F550.

Men slippa undan billigt och bttre kommer du inte gra p lnga vgar. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Tyvrr har dom tagit bort stdet fr GPS i ngon av dom senare versionerna av Cleanflight fr Naze32 s du fr vlja annan firmware eller annan FC om du vill ha GPS.

Skickat frn min TbooK 10 S(E6N2) via Tapatalk

Standard

Naze32 i en F550? Satsa p Pixhawk eller DJI Naze-M istllet.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Reg.datum
    Nov 2014
    Inlgg
    149
    Klubb
    Strngns Modellflygare

Standard

Stdet fr Naze (F1) Kommer frsvinna med tiden. Om man kper nytt i dag skulle jag satsa p minst en F3.

Standard

Tac fr svaren ... Saken r ju att jag vill bygga eget, fr att i mitt tycke r det nog det nstan det roligaste, bygga, felska, konfigurera och allt det innebr. r rtt sker jag kan gra allt det med en del hjlp frn olika hll och givetvis ni p detta forum kan nog bist med expertis nr det behvs. Har byggt om min CX-20 flertalet ggr och krt med olika setups, ssom bytt FC, uppgraderat motorer, esc och krt med 2 olika osd setup, satt ihop en egen gimbal frn scratch frn delar jag kpt. Ni snackar vl om Dji modellerna s kanske smartast kpa begagnad sdan och brja bygga om och uppgradera den med diverse roliga ting.

Standard

N, om du vill filma/fota(om det r syftet) s skaffar du en Dji och anvnder den som den r tnkt att anvndas och bygger inte om den. Om du vill bygga fr byggandets skull eller har ntt specifikt som du vill gra s ska du sklart bygga, rkna dock inte med att det kommer att bli det billigaste alternativet i frhllande till resultatet.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •