Reklam

Resultat 1 till 9 av 9

mne: Flyger min Piper J-3 Cub p stersundstrffen 2017

Bjs avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    311
    Jobb
    Sjukpnsjonr
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

Standard Flyger min Piper J-3 Cub p stersundstrffen 2017

Hade en underbar dag i r ocks p stersundstrffen med glada och trevliga piloter gott blandat frn Norge och Sverige. Sjlv flg jag min Carbon Cub Z, Durafly Tundra och min underbara Piper J-3 Cub med en 4 takts motor. Solig och varm dag med en del vind samt en del termik frn den varma asfalten. S en stor tack till stersunds MFK fr nog en underbar meeting.

Hoppas ni tycker om videon.

Mvh
    Bjarne Kvilvang

Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    Fr nrvarande har jag ungefr 20 flygplan i hangaren, spnnvidd frn 50 cm till 250 cm.

Blir mycket glad om ni vill prenumerera p min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare mnad.

Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    5 913
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

Standard

Flygningen gick ju fint, men landningen....?
    Retroholic!

Bjs avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    311
    Jobb
    Sjukpnsjonr
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlgg
    Flygningen gick ju fint, men landningen....?
    Var tyvrr lite vind som normalt och just under landningen kom det ett vinddrag frn sidan som fick bra tag i cubvingen........
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

Fr nrvarande har jag ungefr 20 flygplan i hangaren, spnnvidd frn 50 cm till 250 cm.

Blir mycket glad om ni vill prenumerera p min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare mnad.

Reg.datum
    Jun 2015
    Inlgg
    18
    Jobb
    skogsmqwkinfrare
    Klubb
    mfk

Standard

Attans att jag missade carbon z cuben.. hade grna velat se den

Bjs avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    311
    Jobb
    Sjukpnsjonr
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Xorcess Visa inlgg
    Attans att jag missade carbon z cuben.. hade grna velat se den
    Du fr komma till Hede 28-30/7 till sensommartrffen s fr du se den dr.............
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

Standard

Nstan s jag blev sugen p hnga ner min .72-4-takts-Cub frn taket och flyga med den lite... 2 r sedan den fick lufta vingarna... http://forum.motorportalen.net/downl...e.php?id=11255

(ju mer folk visar/berttar nr de flyger desto strre chans r det att andra/jag brjar flyga mera igen... ;-) dock funkar inte friggoflygningar p mig)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Bjs avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    311
    Jobb
    Sjukpnsjonr
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av lnning Visa inlgg
    Nstan s jag blev sugen p hnga ner min .72-4-takts-Cub frn taket och flyga med den lite... 2 r sedan den fick lufta vingarna... http://forum.motorportalen.net/downl...e.php?id=11255

(ju mer folk visar/berttar nr de flyger desto strre chans r det att andra/jag brjar flyga mera igen... ;-) dock funkar inte friggoflygningar p mig)
    Men stackars Cub, den snygga maskinen kan jo inte bara hnga dr....... ........... Du fr nog ut och lufta den lite under sommaren s att piloten som sitter i den inte glmmer av hur han skall flyga.......

Skmt sido, den ser riktigt riktigt fin ut tycker jag. Mste erknna att jag blev lite avis nu, min r lngt frn det utseende du har dr. Vilken storlek r det p den, typ vingspann?
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bj Visa inlgg
    Men stackars Cub, den snygga maskinen kan jo inte bara hnga dr....... ........... Du fr nog ut och lufta den lite under sommaren s att piloten som sitter i den inte glmmer av hur han skall flyga.......

Skmt sido, den ser riktigt riktigt fin ut tycker jag. Mste erknna att jag blev lite avis nu, min r lngt frn det utseende du har dr. Vilken storlek r det p den, typ vingspann?
    Tackar! Fr de fina orden, men ven fr att jag fr dligt samvete fr att jag inte flyger den. :-P
    Jag gillar skala/skalalika flyg, brukar alltid ge lite egen touch ocks fr att f dem att se lite mer kta ut... eller nt. Men inte s mycket p denna dock, lite frg hr o dr bara.
    Det r en Hangar9 2032mm (skala 1/5?)
    Monteringstrd: http://forum.motorportalen.net/viewt...118113#p118113
    (har en TWM 1/3 bl clipped wing ocks)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Bjs avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    311
    Jobb
    Sjukpnsjonr
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av lnning Visa inlgg
    Tackar! Fr de fina orden, men ven fr att jag fr dligt samvete fr att jag inte flyger den. :-P
    Jag gillar skala/skalalika flyg, brukar alltid ge lite egen touch ocks fr att f dem att se lite mer kta ut... eller nt. Men inte s mycket p denna dock, lite frg hr o dr bara.
    Det r en Hangar9 2032mm (skala 1/5?)
    Monteringstrd: http://forum.motorportalen.net/viewt...118113#p118113
    (har en TWM 1/3 bl clipped wing ocks)
    Hller med att om man lgger ner lite tid p att f dom mera skala ger mycket i slutndan. Min Cub har jag mlat i samma som en Cub frn Tv serien Mountain Men med svart i framkanten p vingarna d jag tyckte den kombinationen sg rtt fin ut.

Hr ser du den jag har/hller p att kopiera.

Han har ocks ett hlster fr sitt gevr under vingen och hade tnkt att frska fixa det ocks sen.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •