Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Futaba FGH 12

  1. #1

    Standard Futaba FGH 12

    Har en kompis som har ett problem med denna radion. När man ger höjd så rör sig även rodret en aning. Ingen mix ligger inlagd.

    Vad kan detta bero på?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard

    Har råkat ut för detta på min FG 12 vid programmering av modell vid 2 tillfällen, då rörde sig skev och höjd samtidigt. Jag valde ett nytt modellminne då jag inte kunde hitta en aktiv mix i menyerna eller elevonmix aktiv. Har ingen bra förklaring till fenomenet.

    MVH K-Å
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Om det inte är allför koplicerad programering i radion på denna modell så skulle jag nog skapa en helt ny modell i radion och göra inställningar på den. Går kanske fortast så. Ni kan ju jämföra med den gamla vid behov.
    Ställ in en sak i taget, kolla att det funkar som ni önskar, gå därefter på nästa inställning och kolla sen den. Osv.

    /Bo
    Senast redigerat av bem den 2017-07-12 klockan 11:28.

  4. #4

    Standard

    Tack för svaren. Helt plötsligt så verkar det fungera nu så det verkar vara nåt udda fenomen som bara händer precis som K-Å säger.

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Inte så att det är nån Aux-kanal som har nån switch eller annat tilldelat? Hade nåt skumt på min 10C till dess jag "råkade" upptäcka menyn för Aux-kanalerna och dessa var tydligen standardmässigt tilldelade olika switchar tror jag det var. Tog bort detta och sen fungerade det som tänkt.
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •