Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: frågor om 3d plan :)

  1. #1

    Reg.datum
    nov 2015
    Inlägg
    53
    Jobb
    mecka plan
    Klubb
    skarpnäcks ip ;)

    Standard frågor om 3d plan :)

    tjena! jag ska nu köpa ett 3d plan som är 60" alltså 1520mm i vingbredd.
    hur beter sig en sån mot en en epo som jag tränat på länge nu och klarat av mycket.
    kraschar aldrig. är en van flygare men blev nervös av storleken.
    nån som har tips

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    532
    Jobb
    Möbelmontör
    Klubb
    RFK Ikaros

    Standard

    Hur stor är epo-kärran du har flugit innan?
    Ju större planet, ju bättre flyger det. Så du behöver nog inte vara orolig alls. Sk "3D" plan är väldigt lätt uppbyggda också och får ännu bättre flygegenskaper pga detta.

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2015
    Inlägg
    53
    Jobb
    mecka plan
    Klubb
    skarpnäcks ip ;)

    Standard

    1100mm kärra innan har jag kört, men har en tendens att kolla klipp på tuben och bli galet nervös om jag kommer klara det eller ej. epo har ju nio liv, balsa/plywood nja ett hahah

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Köp en sån här - https://www.lindinger.at/en/?sViewpo...rticle=9716773
    Mindre men en fantastiskt trevlig maskin som du knappast behöver vara orolig för att flyga om du är en van flygare.
    Stabiliseringsenheten fungerar utmärkt och den påverkar inte 3D-egenskaperna.
    Kan med fördel köras med en mottagare som har S.bus - då behövs bara en sladd mellan mottagare och stabiliseringsenhet.
    Roger

  5. #5
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Erlandelb Visa inlägg
    tjena! jag ska nu köpa ett 3d plan som är 60" alltså 1520mm i vingbredd.
    hur beter sig en sån mot en en epo som jag tränat på länge nu och klarat av mycket.
    kraschar aldrig. är en van flygare men blev nervös av storleken.
    nån som har tips
    Det är en trasig fråga. Det är som att jag frågar dig hur lång tid det skulle ta mig att stenlägga min uppfart, jag har kaklat en gång innan.

    I klartext så är alla flygplan olika. Det finns dem på 1.5meter som är helt odugliga och det finns dem som flyger riktigt riktigt bra.
    Superhero

  6. #6

    Standard

    De flesta EPO-flyg är lättflugna eller väldigt förlåtande. Man kanske kraschar mycket i början eftersom det inte gör så mycket, sen kanske man äntligen lär sig och klarar av just det flyget med dess egenskaper och nycker. Bra på flyga är man när man har så pass bra koll på nya flyget och flyger så gott som perfekt första premiären och därefter. Ju fler flyg man flyger desto mer får man känsla för "hur flyg ska flygas". I början blev man förvånad hur otroligt annorlunda flyg 2 var från flyg 1. Och sen vart man lika förvånad hur annorlunda flg 3 var från flyg 1 och 2. Jag är uppe i flyg nr 86 och är fortfarande förvånad hur olika flyg kan vara, men det är det som är tjusningen. Visst vissa flyg är som ett man haft tidigare, men då är det nästan samma kärra också. Köp och flyg! =) Säger jag.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •