Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: FrSky Horus 10X

  1. #1

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard FrSky Horus 10X

    Hej,

    Ny radio från FrSky på gång:

    http://www.multirotorguide.com/news/...advanced-q-x7/

    /Bo

  2. #2

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Inresant, men av bilden att döma så har man satt displayen i nedan kant, en klar miss enligt min åsikt, på 12x sitter den i överkant vilket gör det lättare att kasta ett getöga när man flyger

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fast å andra sidan så händer det aldrig att jag kollar i displayen medan jag flyger - trots att min Horus har displayen i överkanten. Och ännu mindre behov numera när vi har "talande" sändare. Om/att den är lättare är nog viktigare - i alla fall för de som inte flyger med "låda på magen".
    Roger

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    329
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Tycker det finns för många sändare redan med displayen där nere.

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Men menar ni verkligen att ni står och kollar på displayen medan ni flyger ? Känns som en aning osäkert...
    Speciellt nu när våra nya sändare är "talande"...
    Roger

  6. #6

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Det beror väl på lite vilken kärra, om man flyger tex Blue Phonix så brukar jag kolla vilken höjd den släppte från linan eller en drönar i GPS mod höjd och antal sateliter , men knappast hastigheten på min FTviggen

  7. #7

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    329
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Men menar ni verkligen att ni står och kollar på displayen medan ni flyger ? Känns som en aning osäkert...
    Speciellt nu när våra nya sändare är "talande"...
    Roger
    Det händer ,men inte bara det, remmen är alltid i vägen för handhavande när displayen är där nere.

  8. #8

    Standard

    När man tänker efter så finns det ingen vettig orsak att ha displayen närmast sig, förutom design-skäl när man programmerar. Alla sitter väl med tangentbord och mus närmast sig medans displayen (datorskärmen) är "ovanför". :-D samma med ratten på bilen, mätarna ovanför. Har inte hörlurar till min sändare, skulle inte höra nåt när jag hovrar med helis utan hörlurar..
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #9


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Alltså - det är inte så att jag föredrar displayen i nederkanten utan min fråga var hur många som verkligen släpper blicken från kärran när man flyger för att kolla nåt på displayen ? Själv flyger jag med Horus och har man dessutom sele och sändarbord så är det "problem" som flygrc nämnde icke existerande - oavsett placering av displayen. Tycker helt enkelt att det knappast kan vara nån "big deal" för speciellt många flygare och som jag redan nämnt några gånger så borde det vara ännu mindre krav med dagens talande sändare och som dessutom har talande telemetri-funktioner. Men vi tycker alla olika helt klart.
    Roger

  10. #10

    Standard

    Jag försöker verkligen låta bli att titta ner på sändaren medan jag flyger vare sig det gäller displayen, leta efter trimreglage eller annat. När min sändare var ny (och jag alltså ovan) råkade jag titta ner för att hitta rätt omkopplare vilket räckte för haveri (förväxlade min seglare med kompisens)!
    /Leif

  11. #11


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Håller helt med dig Leif - därav min förvåning över klagomålen på display placerad i nederdelen av sändaren. Oavsett att min nuvarande sändare har displayen i överkant.
    Roger

  12. #12

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Ingen stor sak, jag påstår inget annat, men den logiska och optimala placeringen av skärm är ju ändå upptill. Kan inte se det på annat sätt. Och det händer då och då att jag tittar ner på skärmen. Nu flyger jag i princip alltid utan rem så det är inget problem öht. Mitt önskemål kvarstår dock, skärmen upptill!

  13. #13

    Standard

    Kan jag hålla med om men det påverkar inte mitt val av sändare.
    /Leif

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •