Reklam

 
Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Vilka bättre goggles gäller idag?

  1. #1

    Standard Vilka bättre goggles gäller idag?

    Jag skaffade mina FatShark RCV922 Base goggles med FOV46.
    Nu vill jag ha nåt bättre.
    Vad hände med dom där FatShark nånting HD med FOV50? Finns dom än? Slut överallt?
    Vad annars kan ni rekommendera som är bra och har högre FOV än 40 iaf?
    Jag måste kunna koppla i ett drös olika mottagare så det ska inte vara endast inbyggd antenn.
    Använder mest FatShark/ImmersionRC 5.8GHz.
    Men om jag vill ha bra bild kanske man måste byta kameror och videolänkar också?

    (i kategori-informationen står det googles... ajaj! :-))
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Standard

    Inga av Fatsharks goggles har HD-upplösning så du behöver inte byta kameror och videolänkar såvida du inte har dåliga sådana förstås.

  3. #3

    Standard

    Men dom vita rätt så nya hette HD menade jag, inte att det var HD-upplösning som i 720. Det var 800x480 eller nåt, tror jag. Jag vill ha bättre bild än det jag har nu. Nyare goggles med glaslinser tex. Mina är från 2010 har plast och är suddiga i hörnen som den modellen var från början, ser inte all text så bra som jag sett att man gör i de nyare (Attitude, Dominator, osv). Aldrig flugit med annat än FatShark så jag har inget att jämföra med.

    Visst hade det vart kul med jättehög upplösning, men vad som gäller idag, det vet jag inte. Mina har 640x480.

    Kameror... har ett drös såna, vissa är bra, andra dåliga och en del räcker hur bra som helst till ändamålet. =)

    Om nån köper FatShark idag och vill ha hög FOV så köper de säkert dom där vita HD?

    Om folk köper nåt annat bra, vad köper de då?
    Det finns massor med goggles på massor av sidor, men ingen sida har datum på när grejerna kom.
    Jag vet ju inte om en webshop har ett par goggles för 3600kr som är 5 år gamla, dom vill jag ju inte ha.
    Jag vill hellre ha nåt från 2017.
    Är en himla massa forskande som slutar med att dom dyraste är bäst (?) men att det finns en massa andra som är mycket mer prisvärda.
    Att läsa på forum kan ibland vara förvirrande om folk inte testat bra goggles. Tex om de förr haft 789 kronors "Goggles 1" och sen har köpt 1795 kronors "Goggles 2"... då framstår de nyare goggles 2 som helt fantaastiska fast de är "dugliga" för en som är ute efter nåt bättre. :-) HobbyKing-reviews i en ask.

    Sen finns det ju goggles som ser bra ut på pappret men...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Aomway Comander har fått riktigt bra recensioner.

  5. #5

    Standard

    Aomway Comander har på tok för liten FOV, bara 32 grader.

    Det var dessa jag tänkte på ovan (FatShark Dominator HD2):
    http://www.rcflight.se/visaprodukt.a...-dominator-hd2
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Det är HD3 som är nyaste versionen. Med HD2 är det ganska stor risk för att få suddig bild ute i kanterna, med HD3 ska risken vara mindre, de flesta verkar vara nöjda med dem. Det var problem med de första batcherna där det var något fel på optiken men det åtgärdas av Fatshark men då måste man skicka iväg dem.

  7. #7

    Standard

    HD3 låter fint! Finns dom i Sverige?
    Finns det någon annan likvärdig goggle?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #8

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Jag har ett par HD2 som jag är nöjd med så har inte brytt mig om att leta efter priser och butiker som säljer HD3 så kan inte hjälpa dig där tyvärr.

    (Hobbyking har, kostar 425 euro, global warehouse. Där köpte jag mina HD2 också, fick dem utbytta utan problem då de slutade fungera helt plötsligt)

  9. #9

    Standard

    Här finns dom flesta Fatsharks för snabb leverans(brukar ta ett par dagar): https://www.elefun.se/p/kat.aspx?k=932

  10. #10

    Standard

    Har ju snart gått två år... jag flög vidare med det jag hade, men nu vill jag nog ha bättre. =)

    Om man fokuserar på FatShark så finns ju HDO (FOV37) och HD3 (FOV42).

    När jag läst runt på olika reviews så rekommenderas man att köpa HDO, såvida man inte vill ha högre FOV eller betala 100€ mindre. HD3 har lite blurriga hörn jämfört med HDO sägs det. Jag har FOV 46 nu och det är kanske lite väl eftersom det inte går att få bra hörn med så hög FOV tydligen. Men frågan är... HDO 2 på gång? Nån koll? Hur ofta släpps de? Nån annan åsikt idag maj 2019? :-)

    Andra bra goggles idag som är i samma klass eller bättre?

    Behöver ha kontakter på dem så jag kan använda extern mottagare också (har ett drös olika sådana).

    Och så behöver jag headtracking.

    Jag flyger både quads, vingar och flyg.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #11

    Standard

    Orqa FPV Goggles?
    https://orqafpv.com/
    1280 x 960 OLED
    44 FOV
    4:3 & 16:9
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #12

    Standard

    Mjah, det blev ett par FatShark Dominator HDO, så det ska bli kul se hur OLED ser ut. Låg FOV på 37 grader är det enda jag stör mig på enligt alla specs, men allt annat lät så bra och det var bildkvaliteten som lockade. Har ett par 46-graders FatSharks sedan tidigare så man får väl ta dem när man saknar FOV, suddiga hörn, osv. :-D
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  13. #13

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Mjah, det blev ett par FatShark Dominator HDO, så det ska bli kul se hur OLED ser ut. Låg FOV på 37 grader är det enda jag stör mig på enligt alla specs, men allt annat lät så bra och det var bildkvaliteten som lockade. Har ett par 46-graders FatSharks sedan tidigare så man får väl ta dem när man saknar FOV, suddiga hörn, osv. :-D
    Klokt val, har ett par sådana sen tre veckors tillbaks, gillar dem starkt bra och skarp bild, man ser alla harar man skrämmer upp använder Rapidfire modul som också är kanon bra, mycket bättre mottagning än med min gamla FuriousFPV True-D.

  14. #14

    Standard

    Trevligt höra! =) Det kanske finns harar där jag flyger, har väl inte sett dem bara...

    Finns det diversity-Rapidfires i närheten nånstans månne...? Jag hittade nån modul men det stod att de var för HD2, HD3 och nån till, men HDO stod det inte. Kanske är samma!?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  15. #15

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Jo den ska passa till alla, vissa äldre typ dominator v3 behöver man sätt en extra spännings mattnings i headtracker uttaget, den följer med, men den behövs inte i HDO, jag köpte min här men det ser ut som de inte har i lager
    https://www.elefun.se/p/prod.aspx?v=40255

    Skickar med en länk till manualen
    https://www.immersionrc.com/?download=5991

  16. #16

    Standard

    Elefun skickar inte till Finland. Väldigt sällsynt, men så är fallet. De skickar endast till skandinaviska länder. De har annars mycket jag vill ha/behöver.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •