Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Flyger min STM DHC-2 Beaver

  1. #1
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard Flyger min STM DHC-2 Beaver

    Min nevö kraschade sin STM DHC-2 Beaver rejält och hade tänkt att slänga den då han beställde en ny, så jag sa att jag kunde ta över den. Fick den som ett rejält 3D pussel, men med lite tålamod, kaffe, lim och tillverkning av borttappade delar så flyger den som en dröm igen. Rolig liten modell som inte tar någon plats i bilen så denna kommer nog att få bra med flygtimmar framöver.


    Hoppas ni tycker om videon.

    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har också ägt en sån som jag flög väldigt mycket. Trevlig kärra helt klart. Sen håller jag väl inte riktigt med om "liten modell som inte tar nån plats i bilen" - den har trots allt en spv på drygt 1,5 m så i min bil tar den i alla fall en hel del plats...
    Roger

  3. #3

    Standard

    C-FJOF :-D Flög ju bra. Hur är flygegenskaperna mot tex FunCub?

    Det är dock förvånansvärt många som slänger sina fina flyg för de vet inte hur de ska laga det lilla som gått sönder eller så bryr dom sig inte. En av orsakerna till att jag har för många flyg... :-P
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har bara flugit Fun Cub en kort stund men spontant, jämfört med just det exemplaret av Fun Cub, så anser jag att Beavern är en bättre flygmaskin - om man inte behöver 3D-egenskaper. Stabil, bra motoriserad som standard och inte minst mycket trevligare att titta på. Sen har vi ju inte minst Tundra och Parkzone Sport Cub om man vill ha lite busigare kärror. Men Beavern har inga som helst hyss för sig och kan brytas runt så mycket som rodren tillåter utan problem.
    Roger

  5. #5
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Har också ägt en sån som jag flög väldigt mycket. Trevlig kärra helt klart. Sen håller jag väl inte riktigt med om "liten modell som inte tar nån plats i bilen" - den har trots allt en spv på drygt 1,5 m så i min bil tar den i alla fall en hel del plats...
    Roger
    LOOL Tänkte nog mest på min egen bil, en Chrysler Grand Voyager vart jag kan ställa in min Carbon Cub Z hel med vingarna på............


    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    C-FJOF :-D Flög ju bra. Hur är flygegenskaperna mot tex FunCub?

    Det är dock förvånansvärt många som slänger sina fina flyg för de vet inte hur de ska laga det lilla som gått sönder eller så bryr dom sig inte. En av orsakerna till att jag har för många flyg... :-P
    Jag har aldrig testat en Funcub så svårt för mig att säga, men helt klart en trevlig modell att flyga. Den är inte övermotoriserad på något sätt samt rätt små utslag på alla roder så den flyger väldig skalenligt tycker jag. Man kan utan problem göra stora snygga loopar och fina stallturns, skall man rolla går det rätt så segt och kan nog nästa dricka lite kaffe medan man rollar den.... Annars är det som Roger skriver att den har inga konstiga hyss för sig så en riktig bra modell med bra utseende bra och funktionella flaps samt fullt ljussätt på kropp och vingar som gör den riktig snygg just i skymningen på lugna sommarkvällar.

    Jagar man en busmodell som man kan leka lite mer med vill jag nog rekommendera en Tundra då den är lite övermotoriserad samt har större roder och mycket mer utslag så man kan busa som man vill med den.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •