Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Hjälp med Horus

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    145
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Marks Modell Flyg Klubb

    Standard Hjälp med Horus

    Hej

    Kan jag få hjälp att lösa mitt problem med att få till lite dykroder samtidigt som jag påverkar "regel" L1 med flaps

    Radion är en Horus med FrSkys egen programvara.

    Har kört fast och kommer inte vidare

    Stig
    Senast redigerat av Stig Johansson den 2017-08-02 klockan 17:49.

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag kör flaps via switch och då kan man fixa det. Har inte testat ditt behov så tyvärr inga tips därvidlag.
    Roger

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    145
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Marks Modell Flyg Klubb

    Standard

    Hur har du lagt flaps och hur får du till dykrodret
    Har kört fast och hamnat i en återvändsgränd med mina tankar

    Stig

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Beskrev detta tidigare i Horus-tråden - http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...l=1#post420358
    Roger

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    ...och för den som vågar så finns ju en ny firmware-version till Horus (1.4.01) som bl a släpper loss 9 olika flight modes även för motorplan. Men det finns tydligen lite bekymmer - bl a uppfattade jag det som att man inte kunde migrera gamla modelldefinitioner - i så fall illa i mina ögon...
    Roger

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    145
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Marks Modell Flyg Klubb

    Standard

    Tack Roger

    Jag börjar om från början igen i morgon så kanske jag får till det.
    Såg också att man nu släppt beta versionen av 1.4.01 idag men det är nog bäst att vänta lite. Senaste uppgraderingen jag gjorde (1.3) var jag lite för snabb att göra och hela radion blev Kinesisk. Som tur var kunde jag ladda en äldre uppdatering och fick tillbaka rätt text igen. FrSky fixade det efter några dagar men det såg väldigt jobbigt ut med Kinesisk text.

    Stig

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    145
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Marks Modell Flyg Klubb

    Standard

    Tack igen Roger.

    Jag gjorde på samma sätt som du beskrivit tidigare. Funkar perfekt. Enkelt när man väl vet lösningen.

    Stig

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Så lite så, Stig. Saknar dock ett "flaps-program" a'la t ex Spektrum där man kan ställa in höjdroder-offset samt ändra hastigheten på berörda servon om man så vill.
    Roger

  9. #9


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Skiljer sig 'orginal'-mjukvaran i Horus mycket från OpenTX? För där mixar man ju enkelt in den funktionen...
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  10. #10


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kort svar Mange - Jo !
    FrTx är mera som konventionella sändar-OS - alltså funktionerna finns redan från början. Sen finns det likheter i vissa detaljer men som jag uppfattat det så är ju OpenTX betydligt flexiblare men kräver samtidigt lite mera innan man ens kan få igång sin första modell. Det är mestadels rätt enkelt i FrTx. Får väl se hur fortsättningen blir. Visar det sig att man måste skapa om alla modelldefinitioner för att kunna uppdatera FrTx när det kommer nya versioner så kanske man får bita i det sura äpplet och återgå till OpenTX...
    Sen är det ju inte jämt så "enkelt" att fixa funktioner i OpenTX heller även om erfarna OpenTX-användare säger så - i alla fall inte för den med begränsad erfarenhet av den programvaran.
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •