Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Carbon Cub Z flyg video med onboard och ground cam

  1. #1
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard Carbon Cub Z flyg video med onboard och ground cam

    Har nu äntligen fått filmat från Carbon Cub'n nu när det är tillåtet igen från den 1 augusti efter den idiotiska domen från 21 oktober 2016. Så suget av lite flygfoto blev stort å jag och åkte ut och bara mysflög med kamera monterat på planet. Ingen spektakulär video, bara lite lekande i små stärk vind såpass att jag lyckades stå stilla med Cub'n mot vinden.

    Hoppas ni tycker om videon.

    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  2. #2

    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    355
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Kan vara bra att veta att spridning av film och foton som har tagits från luften fortfarande kräver godkännande från försvarsmakten. Ingenting har ändrats på den punkten.

    Jag brukar också bry mig så där lagom mycket om det, men det kan vara bra att känna till...

    Trevlig film dock! Min Carbon-Z CUB är också en favorit.


    // Fredrik W
    "Ägandets glädje är icke att förringa."

  3. #3
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik_W Visa inlägg
    Kan vara bra att veta att spridning av film och foton som har tagits från luften fortfarande kräver godkännande från försvarsmakten. Ingenting har ändrats på den punkten.

    Jag brukar också bry mig så där lagom mycket om det, men det kan vara bra att känna till...

    Trevlig film dock! Min Carbon-Z CUB är också en favorit.


    // Fredrik W
    Tja vill dom sätta dit mig så får dom gärna göra det, jag filmar stor sätt bara på Hedlanda eller ute i naturen vart det värken finns folk eller annat "hemligt" som man stör eller kränker.......... Dock har jag jo inte frågat älgarna, renarna och björnarna som springer runt i området, kan vara att dom blir kränkt..........
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •