Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Horus uppdatering

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    145
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Marks Modell Flyg Klubb

    Standard Horus uppdatering

    Hej

    Ni som uppdaterat Horus med senaste releasen (1.4.01) kan ni berätta om era ikoner för SD kort, batterispänning (sändaren) mm försvunnit från displayen.
    Skall man tolka nedanstående rad som ett svar på detta?
    Hur skall man förstå den?

    2. Put part of the icons into the flash;

    Stig

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Såvitt jag förstått så är det allmänna rådet att INTE uppdatera ännu. Sen skall val plats och struktur ändras lite - står väl i readme-filen vill jag minnas.
    Roger

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    145
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Marks Modell Flyg Klubb

    Standard

    Ok

    Jag har lagt tillbaka 1.3 igen och då var allt som vanligt.
    Men är det någon annan som uppdaterat och fått samma förändring?
    Jag vet inte vad man menar med att man flyttat vissa delar av ikonerna till "Flash"

    Stig

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har inte läst igenom det hela men gissar att vissa mappar kanske skall byta plats mellan den inbyggda flash-minnet och SD-kortminnet. Men det är bara gissningar - avvaktar till dess dom löst problemet med migrering av befintliga modell-definitioner från 1.3 till 1.4. Finns nån variant som klarar detta men då görs tydligen konverteringen vid varje tillfälle man byter till den modellen och det är en tidsödande process så det får dom nog ändra innan man vågar sig på byte.
    Roger

  5. #5

    Standard

    Följer tråden trots att jag inte har någon Horus. Är v1.3 och 1.4 exempel på FrSky-operativet? Varför vill man inte köra OpenTx 2.2?
    /Leif

  6. #6

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Jag har velat mellan Frsky och Open Tx på min Horus av olika orsaker, men nu kör jag Open Tx 2.2 i den och det kommer nog att förbli så. Har inte stött på några större problem, det ända jag har att invända är att man inte kan sätta upp telemetry visning på skärmen, från PC interfacet.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    145
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Marks Modell Flyg Klubb

    Standard

    Hej
    Svaret på frågan om varför jag inte kör Open tx är att jag tycker att det är för komplicerat och att jag kanske är för konservativ/dum för att testa.
    Jag hade en Taranis och visst fick jag till standardinställningarna men FrSky programvaran passar en gammal gubbe bättre!

    Stig

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Pernstig - man har lite mera "gratis" i form av färdiga funktioner aĺa konventionella sändaroperativ men om FrSky inte gör versionerna kompatibla sinsemellan avseende modelldefinitionerna så kommer även jag att överväga att gå över till OpenTx.
    Kör 1.3.01 f n utan problem och anser att det är enkelt att sätta upp nya modeller - i alla fall av mera standardtyp. Kör t ex inga avancerade segelmodeller med olika flight-modes så hur bra FrTx är i det avseendet är jag fel person att uttala mig om.
    I vår klubb börjar det bli en liten boom på övergång till FrSky-sändare så "supporten" ifrån klubbkompisar för främst OpenTx börjar bli rätt omfattande.
    Men om jag får tycka nåt annat så vore det bra att hålla Horus/FrTx-frågor i den ursprungliga tråden på det sätt som vi hade det för Taranis - då blir det lite lättare att hitta svar på frågor man kommer på vid senare tidpunkter.
    Roger

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    145
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Marks Modell Flyg Klubb

    Standard

    Dumt av mig att öppna en ny tråd! Går den att flytta över?

    Stig

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    145
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Marks Modell Flyg Klubb

    Standard

    Såg att release 1.4.02 kom igår. Dom jobbar tydligen med denna release.

    Stig

  11. #11


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Bra - då kanske den så småningom blir användbar...
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •