Reklam

Resultat 1 till 7 av 7

mne: Jag r rdd

Reg.datum
    Jul 2017
    Inlgg
    3
    Jobb
    Studerande/deltid
    Klubb
    Klubbls

Standard Jag r rdd

Min Eachine wizard x220s kom idag, satt i en timme eller tv och stllde in allt. Failsafe etc etc. S gick ut och skulle flyga. Frsta reaktionen var helvete snlla hjlp ooooch jag crashade i en buske. Frskte gra motorerna "svagare" i betaflight men kan inte lista ut det. Alla avancerade ord p wikin hjlper inte. Snlla hjlp mig

// Skitndigt noob.

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    463
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Hej,
    Jag r inte s bra p det i Betaflight men expo kan du ven stlla in i de flesta sndare. Det brukar vara en procentsiffra dr 100% r ingen expo. Prova med 50% expo p throttle, roll och pitch. Och brja att flyga i angle mode.

Lycka till!

Reg.datum
    Jul 2017
    Inlgg
    3
    Jobb
    Studerande/deltid
    Klubb
    Klubbls

Standard

Tackar s mycket fr svar Jonas! Hittade det och fungerar utmrkt. Har valt att inte flyga angle mode d jag tycker att det r bra att lra sig acro frn brjan d jag satsat ganska hrt. Blev satt p marken nu tyvr d jag hgg av kontakten p batteriet haha. Men jag fick upp den bttre en frut s det hjlpte.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 677
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Fast i sndaren s r 0 normalt "ingen expo" - sen skall det vara negativa vrden i vissa sndare, t ex Futaba, men positiva i andra s bruksanvisningen rekommenderas... Men detta kanske du redan visste.
    Roger

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    463
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Jag tycker att det var toppen att flyga i angle mode i brjan d jag var helt nybrjare inom quad. vergngen till acro upplevde jag inte alls s dramatisk som en del pstr.
    Lycka till!

Standard

Skrattade hjrtligt och igenknnande t ditt frsta inlgg i denna trd! Fy*beep* vad snurr det var vid frsta starten.

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •