Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Jag är rädd

  1. #1

    Reg.datum
    jul 2017
    Inlägg
    3
    Jobb
    Studerande/deltid
    Klubb
    Klubblös

    Standard Jag är rädd

    Min Eachine wizard x220s kom idag, satt i en timme eller två och ställde in allt. Failsafe etc etc. Så gick ut och skulle flyga. Första reaktionen var helvete snälla hjälp ooooch jag crashade i en buske. Försökte göra motorerna "svagare" i betaflight men kan inte lista ut det. Alla avancerade ord på wikin hjälper inte. Snälla hjälp mig

    // Skitnödigt noob.

  2. #2
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Hej,
    Jag är inte så bra på det i Betaflight men expo kan du även ställa in i de flesta sändare. Det brukar vara en procentsiffra där 100% är ingen expo. Prova med 50% expo på throttle, roll och pitch. Och börja att flyga i angle mode.

    Lycka till!

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2017
    Inlägg
    3
    Jobb
    Studerande/deltid
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Tackar så mycket för svar Jonas! Hittade det och fungerar utmärkt. Har valt att inte flyga angle mode då jag tycker att det är bra att lära sig acro från början då jag satsat ganska hårt. Blev satt på marken nu tyvär då jag högg av kontakten på batteriet haha. Men jag fick upp den bättre en förut så det hjälpte.

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fast i sändaren så är 0 normalt "ingen expo" - sen skall det vara negativa värden i vissa sändare, t ex Futaba, men positiva i andra så bruksanvisningen rekommenderas... Men detta kanske du redan visste.
    Roger

  5. #5

    Standard

    Här finns ett gäng rätt bra videos med några tips o tricks

    https://www.youtube.com/playlist?lis...Y2ZLRiiLqmFe2B

  6. #6
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Jag tycker att det var toppen att flyga i angle mode i början då jag var helt nybörjare inom quad. Övergången till acro upplevde jag inte alls så dramatisk som en del påstår.
    Lycka till!

  7. #7

    Standard

    Skrattade hjärtligt och igenkännande åt ditt första inlägg i denna tråd! Fy*beep* vad snurr det var vid första starten.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •