Reklam

Resultat 1 till 6 av 6

mne: Hjlp med drnare utanfr Lund

Question Hjlp med drnare utanfr Lund

Hej!

Jag har ett jordbruk utanfr lund och har byggt lite quads tidigare, men frsker nu bygga en flygande vinge fr att kunna fotta vra flt.
    Jag sker ngon som kan hjlpa mig med detta, det mesta r byggt men jag har svrt att f den att flyga korrekt (ls: alls) med Pixhawk styrenhet. Mlet r att f den helt sjlvgende frn (kastad) start till fotografering till landing.

Uppskattar all hjlp!

Standard

Hej!

Det lter som ett intressant projekt med Ortofoto.

Jag tror att den som har bst koll p denna typen av flygfoto r lnning...

Nu till dina problem. Flygande vingar r knsliga fr tyngdpunkten. Flyger det inte bra nr du spakar manuellt s r det svrt att f det bra med PixHawk. Sedan r det konfigurering i programvaran.

Jag har sjlv en tidig fregngare till PixHawk dvs ArduPilot och jag har det p ett normalt flyg - det fungerar perfekt.

En kamera med inbyggd GPS och fjrrutlsning som styrs av programvaran r grundfrutsttningarna - mitt val blev en Canon med alternativ firmware som underlttar fjrrstyrningen.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Flahultarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    486
    Jobb
    Mnsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

Standard

Jag frmodar att du VILL flyga sjlv. Annars, kontakta Heltibild.se, baserat i Stehag, som utfr just dylika uppdrag.

Standard

Skoj! =) Och tack fr hnvisningen. ;-)

Som Flahultarn sger s r det nog antingen leja bort arbetet till ngon som satt sig in i ortofoto och hllit p ett tag... eller lgga ner mycket egen tid (och till viss del pengar beroende p utrustning) p att sjlv lra sig det hela frn testprototyp till frdig hllbar produkt.

Vad r det fr vinge och kamera?

r inte ortofoto kravet (anvnda referenspunkter som rtar ut flygfotot i nt kpprogram) utan att det duger med "ett flygfoto" skapat av mnga bilder som mergeats ihop med nt gratisprogram s kan det hela bli enklare.

Gller att f flyget att flyga bra och helst lnge med maxvikten.
    Gller ocks att f Pixhawken att funka s pass bra s att du kan kasta ivg flyget i Auto-lget och lta det flyga ett mission och sen sluta med att cirkla ovanfr dig s du kan landa det.
    Och sen gller det att f till arbetet med bilderna eftert.

Lg vikt r viktigt. Liten vinge med tung kamera blir en raket. Svrt f verlappande bilder svida kameran inte kan fota en bild per sekund eller s p lite hgre hjd.

Kul r det iaf! =) Bilder!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Reg.datum
    Oct 2010
    Inlgg
    451
    Jobb
    Ingenjr
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

Standard

Hur lnge vill du flyga? Jag tnker mig att en Phantom 4 advanced gr allt du nskar och gr iaf 20 minuter (uppgiven flygtid 28). Jag tror det blir en tuff utmaning att sjlv gra en vinge som fixar det markant bttre. Fast givetvis frstr jag om du vill gra det sjlv fr att det r kul!
    Kr flygplan, med eldrift eller p hang.

Standard

Kristoffer har en point dr. Varfr bygga en bil nr det finns fabriker som bygger miljontal. Frgan r: r du intresserad av att bygga bilen sjlv och kra det du byggt, eller vill du endast komma frn A till B? Hobbyist eller anvndare?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •