Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Servo med inbyggd mottagare.

  1. #1

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard Servo med inbyggd mottagare.

    Hej,

    Ovanligt? (har själv aldrig hört talas om denna kombination förr)

    https://www.spektrumrc.com/Products/...ID=SPMSS6240RX

    - built in high speed 2 Channel DSMR Receiver

    - Save Weight, Save Space, Save money (from separately from buying S6240 servo and SR2010 receiver)

    - Fits in many of the popular 1/10th 2WD Class chassis from TLR , Kyosho, and Team Associated

    56 gram


    /Bo

  2. #2

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Förr så fanns det några mottagare med inbyggda servon för flyg där man bara behövde två servon (kanske flera?).
    Bilar känner jag inte till men jag kan mycket väl tänka mig att detta inte är alls unikt.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Visst fanns det förr, t ex jag hade en EK Logictrol radio på 1970-talet och man kunde köpa s k "Brick" enheter som bestod av mottagare+2 eller 3 servon som satt ihop som en enhet.

    Super Brick hette 5-kanalaren med mottagare+3-servoenhet samt 1 löst miniservo.
    LRB-5 hette deras 4-kanalare med mottagare+2-servoenhet och 2 lösa miniservon.
    LRB-3 var deras 3-kanalare med mottagare+2-servoenhet.

    Men just det här med ett enda löst servo med inbyggd mottagare tycker jag är lite ovanligt.

    /Bo

  4. #4
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Det är smidigt med inbyggda saker. Gyro i mottagare osv. Jeti kan binda till flera mottagare vilket i isn tur gör att du kan ha en mottagare per vinghalva och en i flygplanskroppen. Tom eget batteri per vinghalva om man så vill. Trådlös strömbrytare så kan man alltså ha helt trådfri installation utan kontakter mellan de lösa elementen. Nu är det oftast lite pippi att ha battari i vingen men tänk startvagga eller pontoner istället. Där är det smidigt.

    Med lite kreativitet kan man få till kul saker. Mer inbyggt åt folket!
    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •