Utan att nämna några tillverkarnamn så hade jag en genuint ny upplevelse i söndags,hade i brist på annat plockat i en dylik i en sjökärra.
Använder FAAST och så långt var allt väl..
Provstartade motorn för att se att allt funkade och jodå,det här ska bli skoj! Stängde av motorn för jag skulle inte flyga direkt..
Men när Ivve som för ögonblicket körde sin båt med en Taranissändare och var på väg in så tyckte jag att det var dags så jag slog på allt..Det ryckte lite varstans men inte pga mig..
Vad f-n??!! Cellerna började jobba o på chans så bad jag Ivve slå av sin sändare och HALLELULJA!! Var som att vara tebax på 35 mhz tiden,min började omedelbart o funka!
Vän av ordning tycker nog att jag borde ha åkt hem o satt i en Futabamojäng i stället men det verkade jobbigt..
Flera mil och här skulle flygas! Och det gjorde den med ett i efterhand förväntat resultat,gick förtjusande bra de första flygningarna men sen var det flashback igen,låsning-kontakt-låsning-fladder-fladder och SMACK!!
Rena rama nostalgitrippen.

Jag har mig själv att skylla men nu till den genuint nya upplevelsen,att en annan radio kan störa ut en sån här deluxe mottagare,trodde i min enfald att de använde sig av nåt som påminde om FAAST med tillhörande frekvenshoppning m.m...

Ivve såg lite irriterad ut när jag satte mottagaren under foten och trampade till men den där tingesten hör inte hemma i ett fpl.
Hade 2st till hemma som legat i sin förpackning ett par år och de fick smaka på en hammare så att jag ICKE SKOLA INLEDAS I FRESTELSE (utifall det är tomt på orginalmottagarhyllan)

Var och en må själv avgöra om det är OK o flaxa med dessa tingestar men för mig så var det här ett rejält:


VAKNA!!!