Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ny Futaba 12K på gång.

  1. #1

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard Ny Futaba 12K på gång.

    Hej,
    Ny Futaba sändare på gång, den heter 12K (12 kanaler).
    Använder T-FHSS protokollet.
    Finns i flygplan, helikopter och FPV version.
    Pris ca 55000 Japanska Yen, ca 3900 SEK. Inkluderar mottagare R3008SB (alt. 2 st R3001SB med FPV versionen).
    Har ingen aning om när den släpps på marknaden.

    Nåväl, alltid kul med nya radiostyrningar.

    /Bo
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Futaba_12K_sändare.jpg 
Visningar:	215 
Storlek:	52,8 KB 
Id:	63713  

  2. #2

    Standard

    Tolkar jag det rätt om Futaba märkt av konkurrensen av sändartillverkare och dragit ner på kvaliteten på höljet med dessa svarta till utseendet billiga plastsändare och ändå bibehållit de lite högre priserna för den bra kvaliteten innehållet har?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    K-serien skall väl vara en lite av en ekonomi-serie vad det verkar. Den är väl storebror till K6 V2 (som är en 8 kanalare).
    Futaba verkar tycka att SZ-seriens sändarhöljen till formen är nåt att forsätta med i K12:an, om än helsvart, likt K6:ans hölje.
    Blir väl mest ekonomiskt så att ha samma form på många olika sändare.
    För många som behöver en något mer avancerad radio men ändå inte vill punga ut med kostanden för en 16SZ eller 18SZ kan nog en K12 ha sin nisch.
    Frågan är om den har lite mer avancerade saker som flygfaser (Condition som Futaba kallar det). K6 V2 har det för Glider, Heli och Multicopter så det vore konstigt om K12:an inte har det också.
    Man får väl anta att K12:an har alla typerna (A inkl G/Glider, H, V) Flygplan+Segelflyg, Helikopter och FPV/Multikopter mjukvara i sig. 6K V2 har ju det.

    /Bo

  4. #4

    Standard

    Jag har haft 14SG och 6K samtidigt och tyckte då att 6K kändes kvalitativare på många punkter, bl.a. i plasten och knapparna. Antennen på 14SG tycker jag är riktigt dålig(själva konstruktionen) och 12K verkar ha valt att gå den vägen istället för att ta 6K:s inbyggda som är klockren. Om det beror på räckvidd så hade jag hellre sett en lösning likt 4PV som är den bästa antennen jag haft på någon radio(går att göra lite snyggare kanske).
    För övrigt tycker jag att den där 12K är en av de snyggaste flyg-sändarna jag sett och skulle nästa kunna ha en bara därför ^^

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •