Vad håller jag på med ? för någon vecka sen lyckades jag få min 450 helikopter stjärtroter att träffa min arm, när jag höll på med en bräkande ESC, det blev inte så farligt, lite plåster och skäll av tanten fixa det. (skrev om det i en annan tråd här )

Igår var det dags igen, jag har ett avsomnat projekt i form av 1400 mm Tiger Moth fenan var kvar att klä och skära in gångjärn i, så jag satt ett nytt blad i skalpellen balsan var lite hård och rätt som det var sprack den och skalpellen träffa ovansidan på tummen, ett snyggt snitt på ca 25mm, det blödde rätt bra, fick fatt i en trasa som låg på bänken och drog om, i kök och sa till tanten ( som är gammal undersköterska) att hämta plåster, hon muttra något att det behövs att sys, jag muttra tillbaks att sätt på ett plåster för f.. och hon gjorde så under protest.

Efter en halvtimme blödde det fortfarande så det var bara att ge tanten rätt och sätta sig i bilen och åka ner till akuten på Avesta Lassaret, De tyckte att det var ett fint snitt, men jag gav inte någon detaljerad beskrivning hur det hade gått till, bedövning och 8 styng och ett snyggt paket med en skena i så jag inte kan röra den, imponerad hur effektiva de var på akuten, hemma igen efter en timme, så jag kunde få mer skäll av tanten

Det som irriterar mig mest är att det inte blir något byggande / flygande på 10 dagar innan paketet är borta, det bla en Multiplex Rockstar och väntar på sin maiden



Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tumme2.jpg 
Visningar:	112 
Storlek:	49,0 KB 
Id:	63815