Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dx6 och 3 flight mode

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2017
    Inlägg
    7
    Jobb
    Regionchef yrkesakademin
    Klubb
    Falkenberg flygklubb

    Standard Dx6 och 3 flight mode

    Hej,
    har köpt en dx6 och har flygplan med 3 flightmode då det kan vara till hjälp ibland .har följt alla instruktioner och lagt det på en 3 kanals switch men det blir likförbannat bara 2 modes typ på och av .. har en spektrum dxe och där funkar det direkt !! Förstår Inter vad felet är..

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Är det en Spektrum DX6 G2 (den svarta, senaste) du har?
    Du kanske kan beskriva hur du har gjort?
    Har du verkligen valt den switchen som har 3 positioner i Flight Mode setup? (verkar ju som du har en switch vald som har bara 2 positioner).
    Jag använder själv flygfaser (Flight Modes) men jag har Futaba (och där heter detta conditions).

    /Bo

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2017
    Inlägg
    7
    Jobb
    Regionchef yrkesakademin
    Klubb
    Falkenberg flygklubb

    Standard

    Ja det är den svarta , jag har gjort som beskrivning säger lagt den på en tre swith "b" och panik på "a" jag är även reverse på a så den inte är på hela tiden . Binder planet och får allt att fungera dock inte mellan steget på flight mode.
    0=blir nybörjare men steg 1 och 2 är avancerade båda två , testat olika plan samma sak
    har en betydligt enklare dxe och på den blir det 3 steg , men på en mer avancerad dx6 blir det två steg
    Senast redigerat av Jimmy.b den 2017-10-22 klockan 17:12.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Har du bytt namn på de olika flight modes så du verkligen ser vad det växlas över till för Flight Mode namn när du växlar läge på 3-positions switchen (0-1-2)?

    Om du går in i Spoken Flight Mode hur ser det ut där, när du växlar med switchen mellan lägena 0-1-2?

    /Bo

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fast det är ju inget större problem att konstatera vilken "flight mode" (stabiliserings-läge i detta fall) som är aktivt vid resp läge på switchen. Har du kollat på servo monitorn vad det blir för utslag på aktuell kanal vid de olika switch-lägena ?
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •