Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: F3A i 1 metersstorlek och foam

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Men inte ens i närheten av F3A!

    Är det regler/bestämmelser som styr vilka plan som är godkända för F3A?

    //R

  2. #22
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Balcke Visa inlägg
    Är det regler/bestämmelser som styr vilka plan som är godkända för F3A?

    //R
    Regler givetvis, det är ju FAI-tävling. Sen på tävling kommer tävlingsmänniskor. Dem är väldigt speciella och gillar inte att förlora. Så inom reglementet som i sig är ganska fritt så tar de fram flygplan som löser uppgiften så bra som möjligt. Det är alltså vissa flygmanövrer som skall utföras med ett flygplan som uppfyller reglerna.

    När det gäller just F3a så kan du ställa upp med ett 3D flygplan men det har ingen suck, medan tex en PC21 som påminner väldigt mycket om en tävlingsmaskin i sin utformning hade kunnat konkurrera bättre. Mest för pengarna handlar inte om störst flygplan för minst kronor utan om att uppfylla uppgiften bäst för minst pengar. En ferrari F1 bil är ju urusel att pendla med till jobbet om man så får den gratis. Jag hade nog inte ens kommit av garageuppfarten för 9miljoner!

    https://www.blocket.se/malmo/BMW_M1_...1_42520178.htm


    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Sen är ju gränserna flytande - både hos maskinerna och köparna.
    Roger
    Absolut!
    Superhero

  3. #23


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Henke - har du nån erfarenhet av den kärra jag länkade till ? Annars känns dina utsagor och påståenden kanske inte så relevanta trots allt. Visst - det är ingen utpräglad F3A-kärra men av det jag sett i verkligheten gör den ändå ett bra jobb.
    Men valet är som vanligt fritt och mina exempel var bara förslag. Sen får man läsa på själv och bedöma.
    Roger

  4. #24

    Standard

    Nu gällde det ju frågan "F3A aktigt plan i foam" inte att hitta en avancerad model som accepteras av speciella tävlingsmänniskor inom F3A. Är själv också intresserad av "F3A aktiga modeller" men inte för att jag skall tävla.

    //Rickard

  5. #25

    Standard

    Schenker lyckades slarva bort F3A explorer i en vecka minst. Har nu kommit rätt. Har öppnat och börja montera. Ingen Multiplexkvalitet direkt.. Men fortsätter idogt att få ihop det. Tyvärr snöar det och får se om premiärflygningen blir försenad. Finns det ngn PDF eller liknande på F3A manövrar?

    Funderar på att köpa en Multiplex Extra också. Verkar vara riktigt billig på Lindinger nu och min gamla 3D (vad den nu hette) börjar bli sliten.
    "Allting beror på allting"

  6. #26


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Om du Håkan avser MPX Extra 330 så kolla allvarligt på QQ Extra 300 - https://www.lindinger.at/en/?sViewpo...rticle=9716773
    Har en sån själv och är mycket nöjd med både flygegenskaper och kvalitet på bygget.
    Dessutom ingår ett utmärkt gyro som standard och har du en mottagare med S.bus så kan du koppla ihop mottagare och gyro den vägen. Vi har många MPX Extra 330 i klubben men jag skulle inte byta bort min QQ Extra 300 mot en sån. Men det är jag och vi har ju alla olika preferenser.
    Sen kan jag nog säga att du kvalitetsmässigt hade blivit klart mera nöjd med https://hobbyking.com/en_us/voltigeu...g-gear-v2.html jämfört med FMS-kärran.
    Den har riktigt bra finish och utförande och har hittills fungerat utmärkt för kompisen som har en sån.
    Roger

  7. #27

    Standard

    Fick tillfälle att ladda ur ett par accar i morse på premiären. Flög som på räls och som en större F3A. Ganska lyckad. Efter 10 minuter ville man naturligtvis ha en cell till i accen. Får se om jag fixar med det tills våren. Nu får det vara som det är till snön kommer.

    Roger. Kör Lemon stab i alla mina kärror utom pylonkärrorna. Som fältet tyvärr är för litet för så de ligger och dammar mest.
    "Allting beror på allting"

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •