Hej alla Spectrumkunniga på forumet. Vi har fått den här frågan i info-mailen och jag kan inget om Spectrum så jag publicerar frågan här och hoppas någon kan hjälpa Mattias med svar. MVH Kjell Nilsson (kjni)

Hej! Jag heter Mattias & undrar om ni vill/kan svara på en fråga som jag har?
Jag har införskaffat mig både Spektrum DX9 & DX6 sedan en tid tillbaka.
Till dessa radios kommer det med jämna mellanrum uppdateringar sk. Airwares.
Nu har Spektrum släppt version 1.20.15 Public beta sedan 11 Juli.

Grejen är att vågar jag installera den nya uppdateringen på mina radios?
Jag använder inte Spektrums original mottagare utan har köpt på mig ett rejält gäng med mottagare av märket Orange. Allt fungerar bra med dessa mottagare,de binder ihop som de ska & telemetrin binder också.

Det jag är rädd för är helt enkelt att det inte ska fungera med kompabiliteten om jag uppdaterar,nu när jag använder "Pirat mottagare"? Har läst att man för visso kan ladda tillbaka till föregående uppdatering om man stöter på problem,men det är inte att rekommendera för det kan tydligen medföra alla möjliga problem som inte fanns innan!
Tacksam för svar,mvh Mattias!

Jag förstår att jag naturligtvis skulle registrera mig här hos er på forumet & ställa frågan där istället men jag är förhållandevis ganska grön på denna hobbyn ännu & känner att jag borde ha lite mer kunskap/erfarenhet innan jag ger mig in forumens värld. Vet ni något om min fråga & känner för att svara så skulle jag bli väldigt glad!