Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Behöver SBUS/PWM och PPM/PWM samtidigt.

  1. #1

    Standard Behöver SBUS/PWM och PPM/PWM samtidigt.

    Hej!

    Pga begränsningar i flight controller:n jag vill använda i ett Quad-bygge söker jag en mottagare som kan köra SBUS/PPM och åtminstonde 2st (gärna fler) PWM kanaler samtidigt. Hört att FrSky skall ha nån sådan som skall klara det men mer vet jag inte just nu. Radion jag har är bestyckad med extern multiprotokoll-modul som är kompatibel med de flesta större fabrikaten och deras protokoll så även andra fabrikat kan vara av intresse.

    Nån som vet?


    /D

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Om du kan köra FrSkys D16-protokoll så finns ju många mottagare med både S.bus och PWM-utgångar. Vet inte om dom också har D8-mottagare med de funktionerna men D16 finns det definitivt. Gissar att även t ex FlySky har snarlika mottagare - om vi talar om Kina-märken som är relativt vanliga. Och om jag förstått frågan...
    Roger

  3. #3

    Standard

    Glömde nämna att Radion jag kör med är FrSky Taranis X7. Jag är jäkligt dåligt inläst på vad de olika protokollen innebär. D8 o D16? Lust o förklara? Kan du vilka FlySky-mottagare som kan både SBUS/PPM o PWM samtidigt? Bytte från FlySky till FrSky och har några sånna mottagare nämligen.

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kan inte FlySky men de var poppis ett tag bland Quad-flygare. Men har du en X7 så är det bara att ta nån lämplig FrSky-mottagare - kanske denna om du vill ha en lite mindre - https://www.horusrc.com/en/frsky-x4r...-receiver.html
    Roger

  5. #5

    Standard

    Hur ser man att man faktiskt kan få både SBUS o PWM samtidigt ur den där?

    (Det är en 450 Quad jag bygger så plats finns)

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag kör en sån i en kärra med gyro - gyrokanalerna via S.bus- trotteln på konventionellt sätt. Så det är nog inget bekymmer.
    Roger

  7. #7

    Standard

    En X4R mottagare kan du få ut 3 PWM plus 5 PPM från.
    Vill du ha fler PWM kan du ta en X4R för 8 x Sbus / PPM och en X8R för 8 x PWM samtidigt.
    /Jonas

    Skickat från min SM-A310F via Tapatalk

  8. #8

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •