Reklam

Sidan 3 av 3 FrstaFrsta 123
Resultat 41 till 42 av 42

mne: Var kper man prisvrt filament?

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    2 588
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslv MFK

Standard

Citat Ursprungligen postat av pilotkalle Visa inlgg
    Urskta om jag kapar trden lite.

Nyttan av en 3d-skrivare, Fusion360 o lite fantasi.
    Fick ett par quads av en polare, HK:s SK 450. Min frsta tanke nr jag lyfte den frsta ur ldan var, jsses vad tung den r!
    Stllde den p arbetsbordet o funderade en stund, Startade Fusion360 o brjade rita, resultatet syns hr nedan, 106 gram lttare, betydligt styvare armar o mindre luftmotstnd. Allt som behvdes extra var 4X220mm kolfiberrr, 8mm diameter.

Originalet.
    Bifogad fil 64915
    Bifogad fil 64916
    Efter moddning.
    Bifogad fil 64922
    Bifogad fil 64917
    Bifogad fil 64918
    Bifogad fil 64919
    Bifogad fil 64920
    Bifogad fil 64921

Helt OK trdkapning.

Det r ju bara fantasin som begrnsar vad man kan ha 3d-skrivaren till. Jag har skrivit ut allt frn kaffefilterhllare till julgransprydnader och nyckelringar (och frbttringar till min Anet A8). Jag kan meddela att jag provat trfilament frn kina (aliexpress/butik "long for space") - blir vldigt randigt, troligen inte s bra kvalitet, men det luktar i alla fall gott. Jag provade ven filament frn Hobbyking; silver och nightglow, och det fungerar ver frvntan, lika bra som Claes Olsson. Det filament som fungerar smst fr mig r vitt frn Claes Olsson. Jag har mtt diametern och det r rimligt samma bredd (1.79mm +/- 0.02mm). Men jag fr inte riktigt rtt p det och tror jag ska hja temperaturen frn 200 till 210 p munstycket. Det delar sig vid belastning och fster inte riktigt ihop. Nst smst r tr (nmnt ovan) och tredje smst svart frn flashforge. felet knns som fr kallt, Jag anvnder standard temp, ska prova med 210 grader p munstycket p det ocks.

Jag rkade kpa italienskt graphene-filament som var dyrt och jag inte riktigt vet vad jag ska ha till. Ledande och troligen robustare, men tillverkaren (filoalpha) sger bara att filamentet leder strm.

Mitt nya munstycke har inte kommit men vl bed-level-sensor (vad det nu heter p svenska). Med sensor blir arbetet mycket enklare.
    En konstig sak var att en av mina datorer (den nyaste) inte kunde flasha om med std fr ny firmware, men den gamla kunde. Detta var oavsett om jag anvnde USB (AVRISPmkII) eller USBasp. Avrdude sade "warning cannot set sck period". Det riktigt lustiga r att den nya datorn kan flasha Turngy 9X med USBasp men inte Anet A8. Nt litet fel jag inte frstr har jag.
    fredrik

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 051
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb
    Vasamodel special -Det hnder i Ljungby sklart!

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •