Reklam

Resultat 1 till 8 av 8

mne: *Frga* Balaserar kablar p LIPO 14.8V batteri . Rkat kra snder och hur lagar jag

Standard *Frga* Balaserar kablar p LIPO 14.8V batteri . Rkat kra snder och hur lagar jag

Hej

Klantig som man var s lyckades jag f in kablaget fr balanseringen till batteriet in i propellern p quaden
    och slet givetvis av flera kablar ut kontakten.

Finns det ngot stt att ta reda p hur kablarna ska sitta igen? Menar 1 rd och resten svarta s i vilken ordning vet man hur dom ska sitta?

Tack p frhand!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	lipo issue.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	36,0 KB 
Id:	64955  

Standard

Jopp. Mt utgende frn rda kabeln. Sen mter du mot en svart kabel i taget. Den med lgsta spnningen r den som r nrmast osv. Det ska vara tex 3,7V mellan rd och bredvidliggande kabel. Sen 7,4V mellan rd och nsta. 11,1 till tredje osv. Mellan de yttersta kablarna ska det vara 11,1V p en 3S allts. Visst tnker jag rtt? Jord r ju svarta p yttersta nden, rda pluskabeln r den p andra nden av kontakten och mellan dem r det samma spnning som huvudkabeln (XT60) eftersom det r samma poler p cellerna.

Kortslut inte!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 795
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

Standard

Helt rtt - att mta r det enklaste.
    Ett annat - smre - stt r att ta bort tejpen och kolla var ttarna sitter p packen.
    Problemet r vl snarast att hitta en ny kontakt fr den gamla ser tmligen mosad ut.

Reg.datum
    Nov 2007
    Inlgg
    428
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb Linkping

Standard

Balanskontakter med kabelstumpar har man ju massor av i bra-att-ha-skrot-burken. Klipps alltid bort o sparas innan man slnger en gammal ack. Om du inte nnu har brjat spara p skrot, hur mnga behver du? PM.
    /A

Namn:	DSC_0003[1].jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	103,8 KB 
Id:	64956  

Standard

Allts tusen tack allihopa! Vilken respons

Jag ska testa att mta upp kablarna.
    Ja kontakten r mosad och frdig fr skroten!

[COLOR=inherit !important]

[/COLOR]

Standard

Citat Ursprungligen postat av andWho Visa inlgg
    Balanskontakter med kabelstumpar har man ju massor av i bra-att-ha-skrot-burken. Klipps alltid bort o sparas innan man slnger en gammal ack. Om du inte nnu har brjat spara p skrot, hur mnga behver du? PM.
    /A
    Ja jag har precis brjat s har inte haft ngot dligt batteri n men tack fr tipset, Man ser ju att det kan behvas
    Det var snllt. Skickar PM

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 313
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Knns jobbigt nr man lser hur folk mter.

Ta och kr in den svarta proben i kontakten p den svarta tjocka drivkabeln, det r nollan eller utgngspunkten.
    Sedan letar du upp ~3.7v kabel och mrker den, sedan ~7.4v och mrker den och till sist ~11.1v och mrker den, kvarvarande kabel om tre celler skall d vara samma som utgngskabeln allts nollan.

Sedan stter du ihop dem med lod och krympslang, grna lite smltlim fr att skydda kablarna mot stress.

Skickat frn min SM-N950F via Tapatalk
    DS-24 operatr.
    Hatar min dator, men tillbringar nd 10 timmar om dagen med den.
    lskar mina 30s med Stinger 400 size nr den gr som bst.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Reg.datum
    Nov 2007
    Inlgg
    428
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb Linkping

Standard

Jepp, det r lustigt vad man krnglar till enkla saker.
    /A

Namn:	Lipo_Balance.jpg 
Visningar:	54 
Storlek:	27,0 KB 
Id:	64959  

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •