Reklam

Resultat 1 till 6 av 6

mne: Automatiskt infllbart landningstll till hexacopter. Ider?

Standard Automatiskt infllbart landningstll till hexacopter. Ider?

Tjena!

Det ser ju fr jkla hftigt ut med drnare som som fller ner o upp landningstllet av sej sjlvt. Jag skulle grna ha lite ider p hur man genomfr detta. Hrdvaran med servon och s lser jag ltt sjlv men det r automatiken jag inte har klart fr mej.

Tanken r ju att detta skulle vara hjdberoende. Exempel: Drnaren fr hjdsignal frn antingen gps eller barometer p flight controller som i sin tur p nge vis aktiverar landnings antingen upp eller ner. Kanske runt hjden 8-10 meter. Allt ver 8-10 meter innebr landstll upp och allt under betyder stll ner. Skulle grna ha en override-switch p radion om utifall att detta nn gng skulle fela s jag slapp buklanda med gimbal o kamera hngande under.

Radio och mottagare r ifrn FrSky och Flight Controller r en Omnibus F4 AIO v3 bestyckad med Inav mjukvara.

Tacksam fr lite input o ider!

/Dave

Standard

Knner inte till controllern, men om det finns hjdsensor, dvs sn som mter avstnd till marken, s bordet det g ratt trigga om det gr att stlla in snt. Switch lter tryggast, s har jag. =) Annars om du startar i "stabiliseringslget" och nr du slr om till GPS s far landstllet upp, men d mste du ju sl om till stabilisering fre landning ocks. Men gr det att avlsa GPS/Barometer r ju det ett stt ocks, som du nmner.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Ja, t det hllet ja men det ingr ett fast stll i hexacopter-kitet. Till det har jag bestllt tv servon. Tanken r att jag vill ha dem ur vgen fr kameran nr man rattar runt den.

Sen s har jag nu sett de som ftt automatiken o funka med sonar s det har jag ocks bestllt ett gng. Men de anvnder ArduCopter som Flight Controller och den gr ju koda hur mycket som helst. Nrmaste jag kommer snt r ju med Lua-script.

r det nn som kan snt hr? Var brjar jag inlrningskurvan p det?

Standard

Spontant skulle jag sga, anvnd switch p radion fr benen....
    Kr du telemetri frn ditt F4 kort och fr med GPS data kan du bygga funktionen fr automatik i radion...... jag r dock inte sker p att det r en bra lsning.
    /Jonas

Skickat frn min SM-A310F via Tapatalk

Standard

Stt fyra eldrivna uppfllbara pinnar annars. Vanliga elektriska landstll fr EPO-flyg allts. Vger inte s mycket, kostar inte s mycket.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •