Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: GP Avistar 30cc

  1. #1

    Standard GP Avistar 30cc

    Köpte på mig en Avistar 30cc under mellandagsrean.

    Funderar nu på om jag ska köra med en DLE30 eller eldrift med Rimfire 160 och 10s 5000mAh.

    https://www.lindinger.at/en/?sViewpo...&sSearch=dle30

    Vad tror ni om servos?, kikat på Futaba 3071HV 10,5kg 0,17s HV & S.BUS(S3051HV)

    Hur mycket dragkraft skulle ni välja? 85oz står det i manualen.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	23732471551_eaaab215df_z.jpg 
Visningar:	119 
Storlek:	114,9 KB 
Id:	64965Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	maxresdefault.jpg 
Visningar:	85 
Storlek:	131,6 KB 
Id:	64967
    Senast redigerat av walle_308 den 2018-01-07 klockan 13:36.

  2. #2

    Standard

    Jag gillar när flyg låter, men el verkar populärt för många pga att det inte låter och inte smutsar ner.
    Servon... antar att de är inne i kroppen, men som sjöflyg kan det vara bra ha vattentäta under vingen?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 749
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Vad gäller servon så har du inte tagit i för lite ialla fall! Ska du ha den på sjön eller med hjul som Ålänning undrar?
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Vad gäller servon så har du inte tagit i för lite ialla fall! Ska du ha den på sjön eller med hjul som Ålänning undrar?
    Bilden är lite missvisande.

    Jag avser ha den enbart på land så inga servos behöver vara vattentäta.

    Angående el eller bensin så är ljudet inte ett problem utan tänker mer på enkelhet och hur mycket man kan flyga per dag utan laddningar.

  5. #5

    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    712
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Bensin!! Bara att tanka och flyga hela dagen.
    .....tycker jag :-)
    Fin flygmaskin.

    // Mats W
    Flygsmurfen

  6. #6

    Standard

    Börjar luta mer och mer åt bensin.

    Skissar på en inköpslista och då jag ändå behöver en ny sändare så blir det s-bus.

    1 x Futaba 16SZ från HAB.se
    1 x 2s batteri till radio
    1 x DLE30 från Lindinger.at
    1 x Dämpare (http://www.justengines.co.uk/acatalo...gines_Duo.html)
    5 x Futaba 3072HV Lindinger.at
    2 x Futaba 3071HV till flaps Lindinger.at
    2 x Futaba 3073HV till gas och choke Lindinger.at

    Diverse S.bus relaterat


    Förslag på propp?

    Andra förslag och kommentarer mottages gärna.
    Senast redigerat av walle_308 den 2018-01-07 klockan 15:48. Anledning: Ändrat servos

  7. #7

    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    712
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Rekommenderar denna så slipper du separat tändningsbatteri.

    http://www.bigplanes.nl/contents/nl/d134.html

    Jag kör med dubbla Life-ackar på 2,1 Ah styck till mina 50-cc konstflyg-maskiner.
    De föder då både radio och tändning.
    (Jag kör med powerbox som har dubbla ingångar för batterier, det räddade mig en gång då lödning vibrerade loss).
    Life har ju mycket låg självurladdning så de kan ligga på hyllan och laddas mellan var 3.e flygpass.
    Köpte fr HK. det var de enda jag hittade med tjocka sladdar.

    Dä ska va enkelt :-)

    // M
    Flygsmurfen

  8. #8

    Standard

    Hej.
    Jag kör min DLE 30 med 18x8 träpropeller och det fungerar fint.
    Mvh Kent

  9. #9

  10. #10

    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    313
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Jag har ingen erfarenhet från sjöflyg.
    Trots det är min logik...
    Mer flygning för pengarna med bensin.
    Just sjöflyg... lättare att hantera med el.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •