Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Corona DS339MG servo - någon som har erfarenhet av dessa?

  1. #1

    Standard Corona DS339MG servo - någon som har erfarenhet av dessa?

    Beställde på prov några Corona DS339MG servon från HobbyKing. Tänkte mest kolla om dessa budgetservon duger till något (dom ska tydligen fysiskt passa bra i min Pitts).

    Är det månne någon här på forumet som redan har testat dessa servon?
    Senast redigerat av Mjoelner den 2018-01-11 klockan 23:08.

  2. #2
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Jag skulle hellre ha valt Corona DS329MG som är ett snabbare servo med samma storlek till Pittsen. Överlag så tycker jag att Coronas digitala metalldrevs-servon är mycket bra.

    // Fredrik W
    "Ägandets glädje är icke att förringa."

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    145
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Marks Modell Flyg Klubb

    Standard

    Hej

    Jag kör Corona DS 329 i flera modeller. Servona fungerar jättebra. Det enda jag upplevt är att infästningsöronen är väldigt sköra. Jag har flera servon av detta märke där ett fästöra gått sönder.
    Om 339 är annorlunda det vet jag inte men mina 329 har denna svaghet

    Stig

  4. #4

    Standard

    Tack, jag visste inte ens att DS329 fanns

    Skulle nog ha kollat runt lite mer, men när jag läste ett inlägg från någon på HK som hade byggt Kingcraft Pittsen med DS339 servon så tänkte jag att jag tar dom. Nu verkar det inte vara nån jätteskillnad på hastigheten, så DS339 blir nog bra. Om de mot förmodan skulle vara nåt problem så kan jag ju alltid byta till DS329 sen.

    Jag har faktisk lagt en del tid på att leta servon till Pittsen. Blev lite lurad av manualen som påstod att man skulle ha 17g servon. Köpte lite olika såna för att testa med, inte bara för att ha i Pittsen, utan också för att jag är nyfiken på hur små budgetservon i klassen $2-$4 funkar. Köpte också en uppsättning dyrare servon för att vara på den säkra sidan.

    Dock så passar 17g servon dåligt i Pittsen. Servofästena i kärran är helt klar dimensionerade för större servon, så man dona lite för att dom ska passa. Även om det säkert funkar med 17g servon så känner jag mig inte bekväm med dom när jag ska ha en 15cc fyrtakt i nosen. Jag körde visserligen HS-81 till skeven i min Ultimate som var aningen mindre än Pittsen, men då hade jag också en motor som vibrerade mindre i den.

    Jag får säkert nytta av småservona också, har en del kärror i hyllan som pockar på uppmärksamhet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •