Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Var finns "Svenskt modellflyg"???

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard Var finns "Svenskt modellflyg"???

    Hej!
    Som rubriken lyder: Var finns Svenskt modellflyg? Det går inte att komma åt siten svenskt modellflyg längre!
    Vad är fel?

  2. #2
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Svenskt Modellflyg har tagits över av SMFF,ha lite tålamod,de kanske fixar till en ny forummotor..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fast att SMF emellanåt gått ner är ju ingen nyhet och det som hänt nu är knappast en medveten nertagning utan nån form av driftproblem.
    Roger
    Senast redigerat av McRegor den 2018-01-27 klockan 08:21.

  4. #4
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK
    fredrik

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Eller så kan man tagga ner och låta det vara som det varit.. en sajt för alla oavsett förbundstillhörighet? Om nu inte du är ironisk.. du har ju ingen medlemslogga här på RCFF så då borde denna sajt rimligtvis vara "låst" för dig? *ironi*

  6. #6
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Eric Visa inlägg
    Nu är den nere igen. Lika bra att de ger fan i den saiten och startar en ny. Så många problem som det är med den sidan nu. Gamla forum frågor är gamla ändå. Gäller inte längre. De har suddat mycket på saiten. Köp och sälj har dom tagit bort från 2016 och bakåt redan. Bra att starta en helt ny sait. Med nya bättre och nya inloggnings koder för varje medlem.
    Kanske bara med sitt smff nummer. Så det inte kommer några jävla snyltare och läser på saiten utan att betala.
    Det där var inte det mest genomtänkta och intelligenta jag läst..Ta rådet: Tagga ner..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fast nu var det ju du Eric som var lite väl taggig i den text du tydligen tagit bort vilket i o f s är bra. Men skyll inte på andra när du själv satte tonen...
    Själv hoppas jag att SMF fortsätter att vara som den varit d v s "obunden" även om den i o f s ägs och driftas av SMFF numera. Precis lika öppet som detta forum där man också får skriva utan att vara förbundsmedlem - eller hur Eric...
    Roger

  8. #8
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Om du ska provocera så kan du i alla fall sluta svära,försök utan svordomar så blir det trevligare Eric.
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  9. #9

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Det där var ju några underliga inlägg som det kanske ligger annat bakom?
    Är Fan en svordom? Det användes i ett glittrigt TV-program med Jacob Dahlin i samband med Champagne "Skål ta mig fan".

    Att man kan bli aningen frustrerad av att ett forum ofta och under en lång period går ner är ju inte heller Eric ensam om.
    Jag har i flera inlägg under nog över ett år ansett att man kunde sala en hundring till forat för att byta plattform och nu får vi det gratis från SMFF.
    Även jag kan tycka att man kan lägga ner den befintliga och dra upp den nya utlovade snarast i någon form.
    Jag skulle inte heller bli förvånad, men kanske en aning besviken, om alla får registrera sig på nytt med namn och nytt lösenord.

    Att forat skulle bli låst till medlemskap får vi väl INTE hoppas men de åsikterna har ibland framkommit även här på rcflyg.

    Hur det blir med gamla inlägg kommer att bli intressant och tyvärr misstänker jag starkt att mycket kommer att försvinna men hoppas att några trådar kan exporteras i någon form från det gamla.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  10. #10
    No4s avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    165
    Jobb
    Vinodlare och äkta mångsysslare inom hobbyn.
    Klubb
    Värhulta Air Force

    Standard

    Sorgligt att behöva läsa dessa negativa och provocerande kommentarer med dålig ton på ett så här annars så trevligt forum. Man kan förstå att folk tröttnar på att arbete ideelt eller inte vill ställa upp ideelt eller framförallt ifrågasätter internet som socialt forum pga att vissa mänsikor kan vräka ur sig vid som helst och hur som helst utan att behöva synas eller stå för det. Personligen tror jag att killarna i SMFF har goda ambitioner och kommer att förvalta sitt arv på ett bra sätt.
    Jag vet att alla drömmer om en P-51 Mustang.

  11. #11

    Standard

    Tänk på att de ni härjar på antagligen gör detta gratis åt er för att de är eldsjälar och gillar vad de håller på med. Att se till att hårdvara hålls vid liv och att mjukvaran beter sig som den ska samt att allt ska uppgraderas och uppdateras mm kan vara tidsödande och ibland kan det stötas på svårigheter som kanske inte löses av samma person utan någon annan behöver hjälpa till. Man måste också inse att det finns de som aldrig är nöjda så man kan inte vara alla till lags.

    Egen åsikt är att på något vis förvara det gamla i någon form, dvs surfbart. Går det att exportera så är det väl bara ännu bättre. Om det blir ett nytt forum så finns det flera att välja mellan. Delar av forum brukar vara låsta för olika grupper, som tex registrerade ser lite mer, betalande medlemmar ser ännu mer osv. Är lite mer administration. Jag har personligen ingen koll på vad som är unikt med SMFF och RCFF och vad dom nu heter, bara det finns någonstans att diskutera med likasinnade så är det hemåt. :-) Tänk om bägge forum skulle läggas ner. Hur skulle det påverka hobbyn för den som läser detta?

    Nu är det dags gå till byggbordet, våren närmar sig, snart ska det flygas!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •