Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Betaflight - Babyhawk

  1. #1

    Standard Betaflight - Babyhawk

    Köpte mig en E-max babyHawk för att leka lite med FPV runt äppelträd och annat på tomten. Kompletterade meed en Frsky XM+. Inga problem att binda till Taranisen när jag väl förstått skillnaden på EU och standard version av RX. Så var det bara att koppla upp mot Betaflight för att kolla inställningar. Det såg bra ut men fick inte till motorkallibrering. Vid prov att hovra så var den inte stabil. Åter till Betaflight, tällde till det genom att klick på default settings i Betaflight. Ni vill inte Betaflight spara några ändringar jag gör gällandeTX/RX eller portar mm. Hur jag än beter mig går den tillbaka till default settings i Betaflight. Detta innebär att Reciver etc inte blir identifierade.

    Några tips och råd till en förvirrad gubbe vars senaste erfarenhet inom IT kan stavas till COBOL!??

  2. #2

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Hej skickar min inställningar i en fil https://www.dropbox.com/s/db01rfjh0h...yhawk.txt?dl=0 kopiera texten i filen, öppna cli i betaflight, klistrar in , trycker enter och skriv sedan save, lycka till


    Ps kör också med xm+ den funkar bra

  3. #3

    Standard

    So far so good. Men det var ett tag sedan jag lekte med Quad och inställningar - hur får jag till det med motorsynk? Vidare manualen är inte vidare tydlig på det här med Horizon mode - är det samma som Altitude hold?

    Citat Ursprungligen postat av uffe_46 Visa inlägg
    Hej skickar min inställningar i en fil https://www.dropbox.com/s/db01rfjh0h...yhawk.txt?dl=0 kopiera texten i filen, öppna cli i betaflight, klistrar in , trycker enter och skriv sedan save, lycka till


    Ps kör också med xm+ den funkar bra

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pelleflygare Visa inlägg
    So far so good. Men det var ett tag sedan jag lekte med Quad och inställningar - hur får jag till det med motorsynk? Vidare manualen är inte vidare tydlig på det här med Horizon mode - är det samma som Altitude hold?
    Utan att vara helt inne på det skulle jag säga att det inte riktigt är samma sak. Altitude hold torde syfta på att hålla höjden medan horizon mode, iaf när jag har mina inställningar, är att den hela tiden svänger tillbaka till att hålla sig "i våg" men höjden får jag ställa själv med gasen.

    Altitude hold borde kräva en barometer eller liknande för att ha ett höjdvärde att hålla sig till.

    Motorsynken får nån annan svara på

  5. #5

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Angle mode = rättar upp sig själv när man släpper spaken, begränsning i hur mycket man kan luta kvadden, flipp är inte möjligt
    Horizon mode = som Angle mode, men man kan luta kvadden mer flipp är möjligt
    Om inte angel mode eller horizon mode är aktiva så blir det Rate mode, kvadden stannar i det läge den är när man släpper spaken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •