Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Bra och billig GPS borstlös Quad?

  1. #1

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard Bra och billig GPS borstlös Quad?

    Som rubriken säger, någon som har erfarenheter av någon billig borstlös GPS-quad??
    Retroholic!

  2. #2

    Standard

    Vad menar du med GPS-quad? Vad ska du ha den till?

  3. #3

    Standard

    Ska du fota med den eller bara ha en quad du kan RC-flyga med och när du släpper spakarna ska den stå kvar på stället, utan att driva iväg av vinden?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Ska du fota med den eller bara ha en quad du kan RC-flyga med och när du släpper spakarna ska den stå kvar på stället, utan att driva iväg av vinden?
    Dels hade det varit bra med nåt som står still, sen tänkte jag faktiskt hänga en actioncam undertill och fota med den.
    Den här har ju hyfsad flygtid https://www.banggood.com/MJX-Bugs-3-...r_warehouse=CN trots att det bara är en leksaksquad utan GPS.
    Erfarenheter??
    Retroholic!

  5. #5

    Standard

    Bra osäker på om den kommer att kunna hålla de flygtiderna med en Gopro eller liknande hängande under. De väger ju kring 80g om jag minns rätt och den där drönaren väger 485 utan landningsställ etc. Att lägga på 80g kommer ta ner en hel del av tiden.

    Har annars ingen speciell erfarenhet av just den drönaren.

  6. #6

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Den här verkar inte heller så dum... https://www.gearbest.com/rc-quadcopters/pp_661723.html?
    Retroholic!

  7. #7

    Standard

    Om man ska filma med GoPro utan gimbal så är faktiskt 5-6" racequad väldigt bra eftersom dom är agila, snabba och stabila(tål mycket vind), dessutom kan dom bära vikten utan problem:


    Vill man ha nått att göra mjuk och fin video med så tror jag faktiskt att det billigaste som producerar nått vettigt material är DJI Spark(ge gärna förslag på nått billigare) som visserligen kostar 4-5 gånger mer än den du länkade till, men den ger förmodligen 10 gånger bättre video än att hänga en GoPro under valfri drönare. Den har även flygtid som är svår att åstadkomma annars...och rätt lins från början...och enkel justering av kamerainställningar under flygning...och all info direkt på skärmen...och bra andrahandsvärde...och ja, den är helt enkelt byggd för att filma från luften från början.

    Jag har en Mavic som jag har klagat en del på men den producerar ju alltid supermjuk och proffsig flygvideo så jag har lite svårt för att ogilla den nu för tiden. Den har dessutom batteritid så att jag sällen flyger slut på en flygning utan flyger kanske 6-8 min på 3 olika ställen med samma batteri. Det är rätt grymt när man har 3 st batterier så har man över en timmes flygtid med sig i väskan

    Jag har även en Tarot 650 med gimbal och GoPro, men den är för vidvinklig för att producera nått vettigt och det är ett trixande hela tiden för att få bort vibrationer i filmen.

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kanske inte "billig" men ändå - begagnade DJI Phantom av lite senare modell finns det ofta rätt många att få tag i och de brukar fungera utmärkt att filma med. Och behöver du reservdelar så brukar det vara enklare att få tag i än till nån noname quad.
    Roger

  9. #9

    Standard

    Är du ute efter stabil film så är det ingen höjdare fästa en kamera stumt under/på en quad som "kämpar" mot vinden. Då är gimbal ett måste. Det finns allt från enkelt och billigt (dålig film) till avancerat och dyrt (bra film), bara priset som styr. Beg är billigare förstås. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •