Hej
Köpte en begagnad Taranis x9d plus och har en massa frågor då jag inte får det att lira med simulatorn jag köpt bland annat. Har följt en massa guider men utan att lyckas nämnvärt

Liftoff fungerar som det ska och Velocidrone fungerar som det ska men tycker att dessa känns ganska mycket sämre om man jämför med FPVFreerider Recharged vilket är den simulatorn jag verkligen vill köra men den fungerar inte alls med den Taranis x9d plus jag har.

Kalibreringen fungerar inte alls och jag får manuellt klicka i Yaw, Pitch osv vilket man inte ska behöva. Efter detta så far spakarna hur som helst i fönstret. Fattar inte vad som är fel. Jag gav upp och testade en uppdaterad firmware och det är nästa fråga. Kan jag gå in och hämta hem OpenTX via Opentx.org?

Gick iaf in på https://www.frsky-rc.com/taranis-x9d-plus-2/ och valde firmware. Ser att den är från 2016 men efter uppdateringen står det 2015 . Finns det verkligen ingen nyare? Drog iaf in EU mode2 men kollar man på opentx.org så finns det en uppdatering 2018

Frågan är. OpenTX och firmware, Är det två olika saker?
Hur som helst så får jag fortfarande inte FPVfreeride att fungera trots att jag vänt på internet upp och ner känns det som