Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ta med Mavic Pro till Polen?

  1. #1

    Standard Ta med Mavic Pro till Polen?

    Jag ska till Polen och funderar på att ta med min Mavic Pro.
    Är det normalt okej att ta med drönare och Li-Po accar på flyg? Jag har sett att dom som tar med accar har ett "lock" på kontakten.
    Är det någon som vet vad det är för regler som gäller i Polen angående flygning och flygfotografering?

  2. #2

  3. #3

    Standard

    Så länge du har accarna i handbagaget. Så skall det va OK, jag la mina accar i lipo bags å det va inga problem med accarna å då blev jag kontrollerad i tullen både i china samt tyskland. Dom tittade bara på dom men det gick bra som sagt.

  4. #4

    Standard

    Vet inte hur det är med mavic accarna men om det finns laddningsindikering så skall man väl se till att de är storage-laddade. Kollar man här (IATA) http://www.iata.org/whatwedo/cargo/d...um-battery.pdf så skall det inte vara något problem eftersom de torde gå in under <100Wh i tabellen. De får inte kunna kortslutas så att lägga dem i bags verkar ju mycket vettigt. Därför många har caps på de vanliga racing-accarna när de reser med dem.

  5. #5

    Standard

    Att ta med batterier är okej, se bara på laptops. Har blivit rådd att ringa respektive flygbolag man reser med när det kommer till den frågan. Ytterligare tips är att ring innan varje resa då reglerna kan ha ändrat sej från förra på samma bolag. En bekant råkade ut för detta men han reste något längre än Polen iofs.

  6. #6

    Standard

    Jag har varit i Polen nu men tog inte med Mavicen. Det var tur för i Polen får man tydligen inte flyga drönare som väger över 600g inom orter med fler än 25 000 innevånare, om man inte först söker tillstånd. Man får alltså inte flyga i parker och liknande områden om dom ligger inom orten.
    Jag var väldigt nära att köpa en Spark när jag var där eftersom drönare under 600g får flygas så gott som överallt så länge man inte flyger högre än omgivande strukturer. Lyckades dock motstå köpsuget, jag var i butiker och kollade på drönare säkert 6-7 gånger :P
    Sneglade även på Ryze Tello men såg på Youtube att den inte spelar in film lokalt utan via WiFi så det blir hack i filmen. Annars verkar det vara en ganska bra rese-drönare för att ta lite bilder och filmer med

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •