Reklam

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 45 av 45

Ämne: Open Tx - det flexibla sändaroperativet

uffe_46s avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

Standard

Så här ser det ut på en av mina modeller

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	expo.jpg 
Visningar:	55 
Storlek:	114,4 KB 
Id:	65776

larsmns avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Jobb
    Deltids-pensionär, info-säk-arkitekt
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

Standard

Maximal S-form (90%) , men ser mycket liten skillnad i roderutslag mot rak linje (Expo=0) .

Nyfiken på "Uffe_46"s användande av weight (30, 60, 80) med 30 % expo. Vad är lugnast, w 30% och e 30% eller w 80% och e 30% ?

Standard

W30 är såklart mycket lugnare än W80 med samma expo. Men jämför till exempel Weight 80 Expo 30 med W 80 Exp 80. Maxutlslagen är desamma i båda fallen men W80 Exp 30 är lugnare nära mittläget. Jämför de båda genom att göra halvt utslag respektive fullt utslag.
    /Leif

larsmns avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Jobb
    Deltids-pensionär, info-säk-arkitekt
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

Standard

Tackar, det var detta som inte klart framgick av de youtube-videos jag sett på och som jag sökte. Tur att det är långhelg ;-)

uffe_46s avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

Standard

En sak att tänka på, när det gäller Horus X12 och troligen även x10, min Horus blev långsammare och ytterligare långsammar när man valde att byta modell, det kunde ta upp till 30 - 40sek innan den menyn kom upp. Försökte att formatera SD kortet och prova även med ett snabbare men inget hjälpte Igår kom jag att tänka på modell bilder jag har lagt till, kolla storleken på dem och jag hade tydligen varit slarvig, många stora bilder där, så jag ändra alla till 190 x ca 120 pixlar i paint. Nu funkar det som det skall igen tar ca 1 sekund att öppna den menyn

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •