Reklam

 
Sidan 18 av 25 FörstaFörsta ... 81314151617181920212223 ... SistaSista
Resultat 341 till 360 av 484

Ämne: Open Tx - det flexibla sändaroperativet

  1. #341


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag kan nog hålla med dig Göran att det är lite osäkert vad dom avser. I "Sync direction" borde man använda samma terminologi som på raderna ovan denna rad - nämligen "Local folder" resp "Radio folder" - och inte som nu blanda in ett nytt begrepp nämligen "destination folder". Man måste göra det enkelt och entydigt för användarna. Men jag kan ju ha missat nåt....
    Roger

  2. #342

    Standard

    Tack för alla inläggen.
    Jag kommer göra så att om jag vill föra över från datorn till radion så väljer jag …..till Destination folder först. Om jag vill föra över från radion till datorn så ändrar jag till …..Source folder först. Så får jag se om jag tappar något.
    Göran

  3. #343

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Balcke Visa inlägg
    Jag har 2.3.9 i min X9D + funkar lika bra som innan. Har också 2.3.9 i min nya TX16S

    //Rickard
    Hmm, skulle jag kunna få din 2.3.9 bin-fil?
    Det går tyvärr bara att hämta "senaste" versionen, i det här fallet 2.3.11 och det kan vara den som spökar.....
    /Jonas

    Skickat från min Armor X8 via Tapatalk

  4. #344

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av FinnbyFraggel Visa inlägg
    Hmm, skulle jag kunna få din 2.3.9 bin-fil?
    Det går tyvärr bara att hämta "senaste" versionen, i det här fallet 2.3.11 och det kan vara den som spökar.....
    /Jonas

    Skickat från min Armor X8 via Tapatalk
    Jag har skickat ett mail till dig via forumet.

    //Rickard

  5. #345

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av FinnbyFraggel Visa inlägg
    Hmm, skulle jag kunna få din 2.3.9 bin-fil?
    Det går tyvärr bara att hämta "senaste" versionen, i det här fallet 2.3.11 och det kan vara den som spökar.....
    /Jonas

    Skickat från min Armor X8 via Tapatalk
    I min X9D+ fungerar som sagt (#337) version 2.3.11 utan anmärkning.
    /Leif

  6. #346

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    I min X9D+ fungerar som sagt (#337) version 2.3.11 utan anmärkning.
    Okej, då är det något mer spök med min radio.
    Den kan inte läsa SD kortet och det möjligt att det har ett samband då jag gissar att 2.3.x använder minneskortet på annorlunda sätt än 2.2.x.
    Jag misstänker att processorn fått en törn då den inte går att starta i Bootloader länge.
    Den fungerar helt normalt i övrigt....
    /Jonas

    Skickat från min Armor X8 via Tapatalk

  7. #347

    Standard

    Ja, du har rätt, 2.3 lagrar till exempel modelldata på SD-kortet och inte i EEPROM som 2.1 och 2.2. (läst på RCGroups låånga tråd om Radiomaster)
    /Leif

  8. #348

    Standard

    Har flyttat över mina modeller från Taranis X9D+ till min nya RadiomasterT16s. Upptäckte direkt att höjdrodret påverkas av vänsterspaken och trotteln (spoiler) påverkas av högerspaken, typ mode1, trots att radion har trottelraster på vänsterspaken och jag ha mode2 i settings. Någon?

    Edit: Problemet löst, det var mode1 valt i radio settings i sändaren! Skumt med tanke på att den är levererad som mode2.
    /Leif

  9. #349

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Kolla att det är så i sändaren
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	mode2.jpg 
Visningar:	48 
Storlek:	122,3 KB 
Id:	72409

    Och att du har firmware ladda i mulrimodulen
    https://downloads.multi-module.org/
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	nulti.jpg 
Visningar:	36 
Storlek:	70,3 KB 
Id:	72411
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	multi.jpg 
Visningar:	31 
Storlek:	88,8 KB 
Id:	72410  

  10. #350

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Såg det löste sig efter jag skrev

  11. #351

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Har flyttat över mina modeller från Taranis X9D+ till min nya RadiomasterT16s. Upptäckte direkt att höjdrodret påverkas av vänsterspaken och trotteln (spoiler) påverkas av högerspaken, typ mode1, trots att radion har trottelraster på vänsterspaken och jag ha mode2 i settings. Någon?

    Edit: Problemet löst, det var mode1 valt i radio settings i sändaren! Skumt med tanke på att den är levererad som mode2.
    Det beror på hur du flyttade modellerna från X9D+ till T16s.
    Ska du manipulera modeller i datorn måste du alltid läsa ut aktuella inställningar från radion innan du börjar med drag n drop.
    /Jonas

    Skickat från min Armor X8 via Tapatalk

  12. #352

    Standard

    Nu har jag kommit så långt med min Radiomaster T16s att jag ska binda mina FrSky mottagare och det funkar inte. Provar med en X6R med FrSky X D16 och FrSkyX2 D16 med Frequency Tuning 0, +40 och -40 men nej. Min X6R har FW Accst v1 och EU LBT.
    Vad har jag missat?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Binda till FrSky D16 LBT v1.jpg 
Visningar:	22 
Storlek:	76,8 KB 
Id:	72413  
    /Leif

  13. #353

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Nu har jag kommit så långt med min Radiomaster T16s att jag ska binda mina FrSky mottagare och det funkar inte. Provar med en X6R med FrSky X D16 och FrSkyX2 D16 med Frequency Tuning 0, +40 och -40 men nej. Min X6R har FW Accst v1 och EU LBT.
    Vad har jag missat?
    Du borde välja LBT(EU) som sub protokoll.
    /Jonas

    Skickat från min Armor X8 via Tapatalk

  14. #354

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Nu har jag kommit så långt med min Radiomaster T16s att jag ska binda mina FrSky mottagare och det funkar inte. Provar med en X6R med FrSky X D16 och FrSkyX2 D16 med Frequency Tuning 0, +40 och -40 men nej. Min X6R har FW Accst v1 och EU LBT.
    Vad har jag missat?
    Gör så här:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2021-01-22 kl. 11.45.57.png 
Visningar:	54 
Storlek:	25,7 KB 
Id:	72414



    //Rickard

  15. #355

    Standard

    Tackar, det funkade direkt
    Jag hade inte sett det alternativet. Förresten, betyder det att det är möjligt att köra sändaren i FCC d.v.s. Non-EU?
    /Leif

  16. #356

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Tackar, det funkade direkt
    Jag hade inte sett det alternativet. Förresten, betyder det att det är möjligt att köra sändaren i FCC d.v.s. Non-EU?
    Japp, bra välja rätt protokoll....

    /Jonas

    Skickat från min Armor X8 via Tapatalk

  17. #357

    Standard

    Sådan sändare får ju inte säljas inom EU!?
    /Leif

  18. #358

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Sådan sändare får ju inte säljas inom EU!?
    Nja, att sälja är egentligen inget brott, problemet uppstår när du väljer ett protokoll som inte är godkänt och använder det.
    Då är det du som begår brottet....
    Jämför med att man inte får köra mer än 120km/h på svenska vägar, men man får både sälja och köpa bilar som går att köra med i över 200km/h, det är upp till dig att följa reglerna [emoji6]
    /Jonas

    Skickat från min Armor X8 via Tapatalk

  19. #359

    Standard

    Jag skulle gissa att det kan vara ett problem för tillverkaren också. Det säljs ju massor av WiFi utrustning och användaren vet sannolikt inget om detta.

    Men eftersom vi inte står i tät radiomiljö och flyger så måste problemet i praktiken vara noll att inte ha LBT.
    /OlleG

  20. #360

    Standard

    Hej!
    Har nu kopplat in en FrSky X8R mottagare och en FrSky voltage sensor. Bundit sändaren Radiomaster TX16S och mottagaren. Kört ”Discover new sensors” som snappat upp att jag har en voltage sensor.
    Sensorn mäter ju spänningarna på alla 6 sellerna och visar spänningarna på ena sidan av sensorn.
    Sändaren visar endast totala spänningen över alla cellerna. Jag trodde jag skulle få fram alla 6 cellspänningarna till sändaren. Har jag missat något eller skall inte detta gå att göra?
    Någon som vet vad som kan vara fel?
    /Göran

Sidan 18 av 25 FörstaFörsta ... 81314151617181920212223 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •