Reklam

 
Sidan 1 av 6 123456 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 114

Ämne: Jeti DS-16

  1. #1
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard Jeti DS-16

    Någon mer som förbeställt Jeti DS-16? Har sett att DC-16 sålt i många exemplar och verkar bli poppis, den är dessutom riktigt bra att ha att göra med. Robust och tydlig i programmeringen, men inte rätt för mig som flyger med tummarna. Själv väntar jag alltså spänt på den handhållna varianten som då heter DS-16.

    Jag har under alla år kört JR och därför inte riktigt gillat utvecklingen mot plastigare sändare. Sneglage själv på DX18 från Spektrum, men den är nästan mera plastig än DX8:an. Många väljer idag att ge även sina flaggskepp ett plastigt intryck. Många av de större märkena går därför bort för mig. Så det hade inte gjort ont om DS-16 kom ut på markanden snart nu :-)

    En fördel är också att man relativt enkelt kan föra in nya funktioner i mjukvaran genom att önska dessa hos Jeti. Är det en bra idé så kommer den med








    Accelerometerstyrning av Quad med DS-16


    "Allt" skall vara billetfräst i aluminium



    Även spakar, switchar och vred
    Senast redigerat av henke2 den 2012-10-04 klockan 11:27.
    Superhero

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kollade igenom några av klippen och man kan ju inte bli annat än imponerad - bl a av sändarhöljet som är urfräst ur ett massivt alu-block. Skulle nästan kunna köpa en för att ha som prydnad...
    Är funktionen lika imponerande som utförandet verkar vara så måste det ju bli en succë. Och i sammanhanget verkar ju inte heller priset speciellt avskräckande.
    Hälsningar
    Roger

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Den borde ju bli rätt poppis med tanke på det relativt humana priset. Man kan ju t ex köpa två såna här radioanläggningar till priset av en Futaba 18MZ för att jämföra lite. Visst är Futaban ett säkert kort men uj så dyr.
    Avancerad användare lär nog flockas till en sån här radio. Sen, tillförlitligheten vet vi inget om egentligen, det kan ju bara användande ute i fält under längre tid ge vägledning om.
    Men mycket tilltalande design på radion som väcker habegär.

    /Bo
    Senast redigerat av bem den 2012-10-04 klockan 17:45.

  4. #4
    Pekkalas avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 159
    Jobb
    R&D Engineer
    Klubb
    Örnsköldsviks modellflygklubb

    Standard

    Har varit Futabaflygare sedan sent 70 tal och har för närvarande en FG12, som jag är supernöjd med, men skulle jag byta radio idag så blev det en Jeti DS-16!
    Jag tycker att det skriker yrkeskvallite och design om den, till rätt pris
    Gillar inte plast transformersdesignen som många märken har på sina nya radiostyrningar nuförtiden.
    MVH/Christer

    Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete

  5. #5
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jeti har ju pysslat med elektronik och sitt eget duplex-system i många år så jag tror de har koll på vad de gör. För mig är priset riktigt bra med tanke på vad man får. En DX18 för nästan samma pengar är ett stort skämt att hålla i tyvärr.
    Superhero

  6. #6

    Modellflygarns avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    453
    Jobb
    Bygger stora flygplan!
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Det riktigt luktar kvalitet om den ju! Har aldrig tyckt att en styrspak är vacker men här vete f-n.
    Håller elektroniken samma klass så blir det en riktig Futabadräpare!
    Niklas/
    Absolut söndagsflygare
    http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard Re: Jeti DS-16

    Det finns ingen futabadräpare!

    Den där sändaren tar ju oss tillbaka till 80talet ser ut som någon gammal nintendo kontroll.
    Funktionsmässigt verkar den ju rätt trevlig dock.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #8
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    För min del handlar det inte om att dräpa den ena eller andra utan att själv hitta något jag tycker om och som fungerar bra. Det kommer alltid finnas dem som köper sitt märke på sändare oavsett hur den ser ut eller hur den fungerar i verkligheten.

    Man kan ju fundera lite på vad man vill ha och då börjar man ju undra varför det finns sändare med displayen längst ned? I synnerhet om dem har telemetri och visar info på displayen. Det blir ju omöjligt att se någonting allra längst in mot magen och under nackremmen. Okej på äldre sändare där telemetri inte fanns, men på moderna apparater?!

    Nintendoronden vinns av Weatronic. Har klämt på denna sändare på en mässa och den är snäppet under DX18 :-P


    Superhero

  9. #9
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Multiplex profi 12 ser kanonfin ut på de datorgenererade bilderna på multiplex hemsidan, men i verkligheten... mja



    Superhero

  10. #10
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag lämnar futaba för jeti, pga fler fördelar. Dock vill jag att jeti utökar sitt sortiment av mottagare och tillbehör till telemetri, fast jag tror nog att det löser sig på sikt.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #11
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag lämnar futaba för jeti, pga fler fördelar. Dock vill jag att jeti utökar sitt sortiment av mottagare och tillbehör till telemetri, fast jag tror nog att det löser sig på sikt.
    Vad önskar du i mottagare och telemetriväg?
    Superhero

  12. #12
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Fortfarande inget datum när den släpps, däremot trillar det in nya funktioner hela tiden. bla syntetisk röst som läser upp telemetridata.

    Är man nyfiken som jag så kan man följa Jeti model på Facebook.
    Superhero

  13. #13

    Standard

    Hej, jag har gått från olika JR/Graupner korvlådor till en JR PCM9XII med spektrummodul. Fungerar fantastiskt. Men, precis som flera gillar jag inte utvecklingen i formgivning och materialval. Det blir en Jeti DS för mig med när de kommer, helt klart. I en perfekt värld skulle jag kunna köra dubbla moduler i den för att fortsätta använda mina Spektrum-RX med DS'en och köra BNF-modellerna.

  14. #14
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Nya kuligheter medans man väntar på sändaren ;-)

    Superhero

  15. #15
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Superhero

  16. #16
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard






    Superhero

  17. #17

    Standard

    Den ser ju ut att bli lite dyrare än DC-16. Det gjorde att jag tänkte dra iväg en order på DC'n men ser nu att alla slutat med introduktionserbjudandet 999€ ink mottagare... Någon som vet var man kan fortfarande hittar en för 999? Kan man hoppas på introduktionserbj på DS'n måntro?

  18. #18
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tom Visa inlägg
    Den ser ju ut att bli lite dyrare än DC-16. Det gjorde att jag tänkte dra iväg en order på DC'n men ser nu att alla slutat med introduktionserbjudandet 999€ ink mottagare... Någon som vet var man kan fortfarande hittar en för 999? Kan man hoppas på introduktionserbj på DS'n måntro?
    Dem har justerat alla sina priser uppåt. Jeti har blivit framgångsrika på senare tid och haft fullt upp en längre tid nu. Vet dock inget om prisskillnad mellan DS och DC.
    Superhero

  19. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tom Visa inlägg
    Den ser ju ut att bli lite dyrare än DC-16. Det gjorde att jag tänkte dra iväg en order på DC'n men ser nu att alla slutat med introduktionserbjudandet 999€ ink mottagare... Någon som vet var man kan fortfarande hittar en för 999? Kan man hoppas på introduktionserbj på DS'n måntro?

    der-schweighofer.at har minst 1 kvar i lager ser det ut som med mottagare. Blir ju ganska bra pris på den om man valutaomvandlar, plus att det är fraktfritt också!

    http://www.der-schweighofer.at/artik...e_1_3_moeglich
    Senast redigerat av Parakos den 2012-12-18 klockan 11:19. Anledning: Förtydligande....

  20. #20
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Parakos Visa inlägg
    der-schweighofer.at har minst 1 kvar i lager ser det ut som med mottagare. Blir ju ganska bra pris på den om man valutaomvandlar, plus att det är fraktfritt också!

    http://www.der-schweighofer.at/artik...e_1_3_moeglich

    Fel sort tyvärr. Det är pultsändaren som funnits ute ett tag nu.
    Superhero

Liknande ämnen

  1. Jeti DC-16 och UHF
    Av Sickan i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-05-22, 19:09
  2. Mikrokopter och Jeti
    Av Sickan i forum Octo
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 20:52
  3. Jeti Sändare
    Av peiter i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 16:10
  4. Jeti spin box
    Av tex i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 20:40
  5. jeti spin 66.
    Av DaEk i forum Elmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 17:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •