Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bra kamera till 210-quad?

  1. #1

    Standard Bra kamera till 210-quad?

    Hej,

    Jag har en Lumenier QAV-X Charpu Edition FPV-racingquad med en FatShark TVL600-kamera, är ute efter en bättre kamera.
    Vad har ni för FPV-kameror i era "210-quads"? Går jag in på diverse webshops så finns det mängder med kameror. Sållar jag bort de som inte är PAL samt intresserar mig för 700TVL och högre så minskar i alla fall utbudet, men många kvar än.

    /MickeM
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Standard

    Den kan väl ta en kamera av vanlig storlek?

    När jag letade fpv-kamera för ett par år sen så pekade allt på att det var såna här man skulle ha
    https://www.rcflight.se/visaprodukt....v-wdr-pilotcam
    Senast redigerat av skyffel den 2018-04-09 klockan 13:46.

  3. #3

    Standard

    En sån där har jag nånstans, men den är upptagen. Inte är den så mycket större. Den köptes för några år sedan jo. Min 600TVL är ännu äldre. Tänkte om det fanns nåt nytt med klar bild och bra ljushantering mm. Tror 27 mm är max bredd.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4

    Standard

    Vill du ha bättre bild så är det nog bara att gå till digitalt som gäller.

  5. #5

    Standard

    Aha! =) Då är väl bilden så bra den kan bli.

    En fråga angående tex Sony Effio-V 800 WDR PilotCAM. Det står att den är 800 TV Lines resolution, men bildupplösningen är 976 horisontellt x 582 vertikalt (PAL). Jag trodde dessa TV Lines var vertikala upplösningen. Men siffrorna är ändå luriga. Hur funkar dessa siffror?

    Hittade även FatShark 900TVL 16:9 CMOS PAL, den är visserligen 16:9, och är enligt specs 960TVL. Kanske inte 16:9 är så bra för FPV...

    Är det CMOS-kameror som gäller framför CCD?

    Hur vet man vad videolänken klarar av? Har dom maxupplösningar eller hur funkar det? Vad sänder de för något? Analogt antar jag då det är vanliga 5.8GHz-grejer i detta fall.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •