Reklam

 
Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: RCFF och SMFF i samarbete runt viktiga sakfrågor.

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Talking RCFF och SMFF i samarbete runt viktiga sakfrågor.

    Hej på er alla modellflygare i RCFF, här kommer lite kort info om vad som händer i det påbörjade samarbetet mellan RCFF och SMFF.

    Samarbetet runt TS fältansökan tillsammans med SMFF´s representanter har inletts på ett mycket positivt sätt och jag hoppas att vi inom kort kommer att kunna presentera resultat av detta samarbete. Resultatet av samarbetet runt vissa sakfrågor hoppas jag kommer att underlätta och ta bort gamla hinder för samtliga modellflygare i båda förbunden.

    Kjell och Michael sköter det praktiska arbetet tillsammans med SMFF´s representanter Tomas Leijon och Ulf Höglin. Jag har tillsammans med representant för SMFF´s styrelse (Rolle Brebäck SMFF) krattat manegen och skapat förutsättningar och riktlinjer för det gemensamma arbete som just nu utförs. Jag upplever att det är all in från RCFF och SMFF i detta samarbete och med en stark vilja om att tillsammans lyckas.

    Vi ska mötas, flyga och ha trevligt tillsammans med ett gemensamt intresse som sammanbinder oss. Detta oavsett förbundstillhörighet och utan en massa hinder som försvårar och komplicerar vår gemensamma hobby.

    Syftet med samarbetet är att förenkla fältansökan gentemot TS för våra medlemmar samt SMFF´s medlemmar. Vi har också ambitionen att lösa ett gammalt problem rörande försäkringsskyddet då man flyger på varandras fält och eller deltar på aktiviteter som organiseras av vårt systerförbund SMFF eller av oss i RCFF.

    Samarbetet som nu pågår kommer att gagna alla modellflygare oavsett förbundstillhörighet. RCFF kommer att tillsammans med SMFF kunna visa en enad front gentemot TS och andra i olika sammanhang vilket visar på styrka och målmedvetenhet. Tillsammans är vi en enad kraft att räkna med och samarbetet handlar om olika sakfrågor som vi vill lösa tillsammans för att förenkla tillvaron för alla medlemmar i både RCFF och SMFF.

    RCFF tar nu steget till konkret samarbete med SMFF i gemensamma frågor och detta är något som medlemmar efterlyst i båda förbunden sedan lång tid tillbaka.
    Genom vårt påbörjade samarbete vill vi visa att RCFF och SMFF kan spela på samma planhalva i de viktigaste matcherna oavsett om det är borta eller hemma.

    OBS glöm inte bort att vi har årsmöte för RCFF nu på söndag den 15/4 kl 18:00 här på forumet.
    Senast redigerat av K-Å den 2018-04-10 klockan 11:05.
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •