Reklam

Resultat 1 till 5 av 5

mne: Bra transparent kldsel fr EPO/EPP?

Standard Bra transparent kldsel fr EPO/EPP?

Frslag?
    Ska vara till slt EPO och EPP samt ven skuren EPO. Skert Elapor med.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    303
    Blogginlgg
    2
    Jobb
    (miljonr i tid ) pensionr
    Klubb
    Kungsngens modellflygklubb

Standard

r det inte hyfsat svrt att vrma p kldsel p dylika EPO/EPP.Varfr inte transparent packtejp?
    Tobbe

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 992
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Jag har kltt frigolit-krror med vanlig plastfilm typ Solarfilm s varfr skulle det inte g ven p EPO ? Det strsta problemet r nog att det r ltt att f luftbubblor men mot detta finns det ju "igelkotts-verktyg" som kanske skulle fungera...
    Roger

Standard

Jag har kltt EPO/EPP-flyg och det gr nog rtt bra. Vrmer man fr mycket s blir ytan bullig efter dom dr EPO-cellerna, som en apelsin. Vrmer man fr lite s fastnar det inte riktigt. Men det r rtt stort spann mellan dessa. Jag har ju dock anvnt kldsel jag inte vet vad r fr nt, fick rester av en annan flygare fr flera r sedan, elastisk tunn sdan som blev riktigt bra. Luftbubblor fick jag inte.
    SkyWalker X-1'an min: http://forum.motorportalen.net/downl...e.php?id=12803

Packtejp r inte tjbart, har jag fr mig? Flygen r rtt mjuka s det kan pverka om man brjar tnja och dra fr hrt, tror jag. Svrt f snyggt i bjar.

Inte tror jag det r nn skillnad vad man tar, men om nn testat ngot som absolut inte funkar s vill jag ju inte kpa den kldseln. =) Viss kldsel krver rtt mycket hetta fr att limmet ska ta och d kan det ju vara s att man frstr EPO-ytan.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Kltt en Eflite Timber med Solarfilm o Monokote, det r ngot dom kallar Z-foam i den. Funkade fint. Z-foam r vl lite likt EPO.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •