Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bra transparent klädsel för EPO/EPP?

  1. #1

    Standard Bra transparent klädsel för EPO/EPP?

    Förslag?
    Ska vara till slät EPO och EPP samt även skuren EPO. Säkert Elapor med.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    Är det inte hyfsat svårt att värma på klädsel på dylika EPO/EPP.Varför inte transparent packtejp?
    Tobbe

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag har klätt frigolit-kärror med vanlig plastfilm typ Solarfilm så varför skulle det inte gå även på EPO ? Det största problemet är nog att det är lätt att få luftbubblor men mot detta finns det ju "igelkotts-verktyg" som kanske skulle fungera...
    Roger

  4. #4

    Standard

    Jag har klätt EPO/EPP-flyg och det går nog rätt bra. Värmer man för mycket så blir ytan bullig efter dom där EPO-cellerna, som en apelsin. Värmer man för lite så fastnar det inte riktigt. Men det är rätt stort spann mellan dessa. Jag har ju dock använt klädsel jag inte vet vad är för nåt, fick rester av en annan flygare för flera år sedan, elastisk tunn sådan som blev riktigt bra. Luftbubblor fick jag inte.
    SkyWalker X-1'an min: http://forum.motorportalen.net/downl...e.php?id=12803

    Packtejp är inte töjbart, har jag för mig? Flygen är rätt mjuka så det kan påverka om man börjar tänja och dra för hårt, tror jag. Svårt få snyggt i böjar.

    Inte tror jag det är nån skillnad vad man tar, men om nån testat något som absolut inte funkar så vill jag ju inte köpa den klädseln. =) Viss klädsel kräver rätt mycket hetta för att limmet ska ta och då kan det ju vara så att man förstör EPO-ytan.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Standard

    Klätt en Eflite Timber med Solarfilm o Monokote, det är något dom kallar Z-foam i den. Funkade fint. Z-foam är väl lite likt EPO.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •