Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Tipps på större plan

  1. #1

    Standard Tipps på större plan

    Har nu flugit en del med min 20cc bensinmotor i min ultimate från seagull och den flyger otroligt fint.Men börjar nu bli sugen på något större 40 50 60 cc tittat lite på jak och extra typ av plan gillar den typ av flygning lite akro och sportflygning.Någon som har nått förslag på maskin?

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Titta på en PC-21. Där får du fina flygegenskaper för sportflyg och en riktig förebild. En PC21 är ganska lik en F3A maskin i sina proportioner så den flyger alltså bra. Skall du flyga mer 3D så är nog en aerobaticmaskin bättre, men dom flyger av många anledningar ganska illa om vi pratar sportflygning. Servon justerade för 50grader utslag blir inget vidare när du ställer ned med dualrates för att flyga sportflyg tex.

    https://sebart-shop.com/en/95-pilatus-pc-21-xl

    Superhero

  3. #3

    Standard

    Tack för tipset är en maskin som jag inte tänkt på.Kanske vore nåt å prova

  4. #4

    Standard

    Yak55M är en kanon kärra som jag själv är ute efter, fast vill nog ha runt 3m eller större.

    Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

  5. #5

    Standard

    Har hört att många tycker om yak55 lutar lite åt en sådan finns väl i både 2.2m å 2.6m

  6. #6

    PGAstroms avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    457
    Klubb
    Skvadern Sundsvall

    Standard

    Den stora pilot RC ca 6 min in i filmen tror jag är tillsalu i Sundsvall om du är intresserad.
    Gunnar

  7. #7

    Standard

    Lite långt bort .kanske har något på gång lite närmare men tack för tipset. Jäkla fin modell annars

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •