Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Rundtur i hobbyrummet

  1. #1
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard Rundtur i hobbyrummet

    Har blivit ombedd om en liten rundtur i mitt hobbyrum, så här är en liten video nu när jag har använt rummet i drygt ett år.

    Hoppas ni tycker om videon.

    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  2. #2

    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    141
    Jobb
    fritidsforskare
    Klubb
    fk spinn söderköping

    Standard

    lite mörk bara....

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Fint och ändamålsenligt hobbyrum. Det är allt bra att ha ett hobbyrum där man har små arbetsplatser för t ex bygge, lödning, laddning osv och att man kan ha det mesta liggande framme eller hängande på väggen för enkel åtkomst. Har själv ett kombinerat kontors- och hobbyrum - ibland är det rent och snyggt med få grejer framme men när jag t ex jobbar med en ny modell blir det grejer högt och lågt i rummet. Jag har ett något mindre rum i källaren där jag har planer att ha ett hobbyrum med allsköns prylar man behöver, och ha dem framme för snabb och enkel åtkomst. Det är en del pyssel att iordningställa ett nytt hobbyrum, men sätter man bara igång så... Jag skulle vilja ha dedikerade platser med t ex pelarborr, liten bandsåg, lövsågmaskin, liten planslip, lödstation, laddstation, byggbord (flera mobila så man kan bygga flera delar parallellt, och hänga undan när de ej används). Garaget, som är större, vill jag ej "offra" för hobbyrum. Näväl, nuvarande hobby-/kontorsrum funkar i och för sig för mig men att behöva ta fram och sen plocka undan grejer stup i kvarten när man är klar är nackdelen och lite irriterande (i-landproblem...).
    Exempel nedan på "oreda" det ofta blir på mitt "byggbord" när jag håller på med en ny modell, och när det är klart försöker jag hålla byggbordet rent.


    /Bo
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Buildingtable_mess_during_assembly_of_Galactika.jpg 
Visningar:	147 
Storlek:	69,7 KB 
Id:	65830   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Same_building_table_after_finished_assembly_of_Galactika.jpg 
Visningar:	149 
Storlek:	92,5 KB 
Id:	65831  

  4. #4
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    När det byggs, lagas och fixas så är det grejer över allt hos mig också. Dock är jag noga med att städa mellan projekten då det alltid är enklare att påbörja något om man inte behöver städa fram en plats först. Har jo varit lite så åt mig förut då jag aldrig haft ett riktigt hobbyrum, tog jo bara 37 år i hobbyn för det blev verklighet.

    När det gäller allt av såga och slipmaskiner så har jag offrad garaget då jag håller på med en liten hobbyverksamhet, jag gör olika saker som klockor på beställning vinbox som du ser bilden av under här, samt många andra småprojekt.

    Lite bilder från garaget:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_1417.jpg 
Visningar:	128 
Storlek:	81,1 KB 
Id:	65837 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_1416.jpg 
Visningar:	129 
Storlek:	72,7 KB 
Id:	65836

    Ett av mina självkonstruerade produkt, Vinbox för en flaska vin och två glas:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_1733.jpg 
Visningar:	138 
Storlek:	130,3 KB 
Id:	65838
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  5. #5

    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    141
    Jobb
    fritidsforskare
    Klubb
    fk spinn söderköping

    Standard

    som jag skrev något svart video, går inte att starta den........

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    lizzy - då bör det rimligen vara lokalt hos dig för här är det inga problem att se videon.
    Roger

  7. #7
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lizzy Visa inlägg
    som jag skrev något svart video, går inte att starta den........
    Fungerar helt fint i Chrome, så varför det inte fungerar i IE får nog någon som är ansvarig för forumet svara på då den är postad med den formateringen som dom skriver vi skall använda [ video ]värde[ /video ].

    Men här har du en länk till videon: https://youtu.be/y5ykfUJxLQ8
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •