Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Sensommarträff på Hedlanda

  1. #1
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard Sensommarträff på Hedlanda

    Torsdag till söndag 9-12 augusti håller vi i Bj's Modellflyg Klubb en sensommarträff på Hedlanda flygfält. Alt och alla är välkommen, el, metanol, bensin, jet, flygplan, helikopter, drönare.

    Finns möjlighet för husvagn/husbil 150.-/dygn​​​​​​​​​​​​​​​​ inklusive el, toa och dusch.

    Öppen kafé dagtid.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  2. #2
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Transportstyrelsen har infört nya regler för modellflyg. Man ska ha giltig ansvarsförsäkring och max 120m flyghöjd och max modellvikt 7kg, modellen skall vara märkt med namn och adress.

    Hedlanda flygplats har utvidgad flyghöjd på 300m och max vikt på 25kg gällande under denna träffen då Bj's Modellflyg Klubb som RCFF registrerad klubb anordnar denna träffen.

    Svenska piloter måste vara registrerad som medlem via RCFF eller SMFF, norska piloter måste kunna uppvisa en giltig ansvarsförsäkring.

    Glöm inte att märk alla modeller med namn, adress och telefonnummer, en liten lapp eller visitkort i modellen

    Här är en google maps länk så att om någon är sugen och osäker vart det är kan kolla upp lite avstånd det är att åka.

    Google Maps länk:
    https://goo.gl/maps/TjGCnMbcNn32
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  3. #3

    turbins avatar
    Reg.datum
    jun 2016
    Inlägg
    285
    Jobb
    Miljonär i tid
    Klubb
    MFK Skvadern Sundsvall

    Standard

    Trevligt att ni kör på, är tyvärr i Dala-Järna på flygfesten. Kommer nog i september istället

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard

    Upptagen på annat håll den helgen, lycka till med träffen.
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •