Hej,

Igår fick jag utskällning och hot om polisanmälan.
Stod ute på landet och fotade åkermark långt från hus och människor, stod först på ett annat ställe när en skåpbil tutade, tänkte inte mer på det, sedan förflyttade jag mig cirka 500 m för en annorlunda vinkel och då kom bilen tillbaka. Ut kommer en lång smal kille i 50 års åldern och gormar har du tillstånd, detta är förbjudet, du gör intrång på annans mark, osv, osv. Jag svarade att jag tror inte jag gör något olagligt, vi kan gå igenom reglerna tillsammans, men det var han inte intresserad av, han skulle polisanmäla omedelbart och fotograferade av min registreringsskylt. Sedan ville han inte flytta sig när jag varnade för honom om att landning var på gång, så jag fick landa på annat olämpligt ställe.

När jag packat ihop frågade jag om jag kunde förflytta mig vidare eller vänta på polisen, då skrek han att han inte tänker anmäla och fortsatte hålla på med telefonen.

Jag flög helt LOS, hade inte ens med FPV utrustningen, men lyckades reta upp honom så mycket att han var tvungen att tillrätta mig, trots att han inte är markägare, husägare eller ens med på bild och var inte ens i närheten utan bara råkade köra förbi och såg sitt tillfälle att agera polis.

Tantens svar senare när jag kom hem och berättade var fantastiskt: Varför knockade du inte honom! Tur det inte var hon som stod och flög.

Vi får se om det kommer en anmälan.
Skall printa ut Transportstyrelsens regelverk att ha med mig hädan efter.