Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 63 av 63

Ämne: LA 7 elkonvertering.

  1. #61

    Standard

    Väntas nu... Lavochkin LA-7 är ju ett flyg som ska låta och ryka. =)

    Är det faktiskt billigare med elsetup till en sån kärra än att använda bensinalternativ?
    El: motor + ESC + prop + en bunt ackar så man får lite flygtid + bra laddare + tid att ladda = fel ljud och ingen rök.
    Bensin: motor + tank + prop + bensin för 16 kr litern = ljud och rök.

    Hur många tusen timmar flyger ni med era flyg? Jag flyger inte många timmar, tröttnar snabbt, säljs eller skrotas.

    Rally låter kul, börjar väl komma elbilar där också.

    :-D
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #62
    Harry Ss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    274
    Jobb
    Jobbar som metallare, utbildad konstruktör-säljare
    Klubb
    Medåker Flyers dvs. flyger hemma.

    Standard

    Orsaken till övergång till el har jag angett minst en gång redan, hälsan, och då orkar jag inte sitta här och försvara detta en gång till. El är valt och el ska det bli, med eller utan tips ifrån övriga Hobby Sverige - hade dock hoppats på det förstnämnda men tydligen är det knepigt för att inte säga omöjligt att få hjälp och "VETTIGA" råd av med aviatörer. Hade bättre förhoppningar ytan inblandningar av personliga transportmedel men ack så jag bedrog mig.

    Lägger ner detta med rådfrågningar för det verkar inte funka utan utsvävningar likförbannat...

    ...**Merci Bouqoup eller hur fan det stavas**
    "What goes up must come down"

    Harry S, A.K.A firebird 350.

  3. #63

    Standard

    Det var värst. Jag hade glömt orsaken, sorry för det. Inte minns jag allt som alla skrivit. Jag för min del kan inte sitta och hålla reda på vad alla skriver och läsa om och om trådar för att få en korrekt bild av läget och sen lägga ner tid åt någon annan för att ge ett för den personen professionellt svar och en perfekt lösning. Många av dagens RC-folk är otroligt griniga och vill helst bara få rätt tips med en gång, klicka på en knapp och flyga, resten är bara jobbigt. Hobbyforumtrådar med utsvävningar har dubbla sidor. Jag gillar bägge, vet du inte vilka sidor det är, I dont care. Du har kunskapen och utbildningen, är väl bara att berätta för oss hur det ska göras på rätt sätt, utan att sväva iväg med funderingar och tankar. Det är väl nu nån moderator får bedöma vad som är professionella svar och radera resten.

    Men eftersom du trots allt gillar flyga bensinaren, har du tittat på inbyggd elstarter för att slippa använda starter med kona eller "slå på propellern"? EME tex har sådana.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •