Reklam

 
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 63

Ämne: LA 7 elkonvertering.

  1. #1
    Harry Ss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    274
    Jobb
    Jobbar som metallare, utbildad konstruktör-säljare
    Klubb
    Medåker Flyers dvs. flyger hemma.

    Question LA 7 elkonvertering.

    Hejsan Flyers.

    Har en ESM LA 7 som flugit med DLE 35RA några ggr. men som jag nu tänkte konvertera till eldrift.
    Maskinen väger runt 8 kilo torr, spv är 203 cm och propellern som använts är 18x10 3-blad carbon.

    Nu vill jag ha lite tips på lämplig setup till denna skönhet som förtjänar att vara uppe i luften istället för att vara demonterad
    bland mina andra maskiner. UBEC finns redan så den kan Vi skippa ur ekvationen, det jag vill ha tips på är:
    -Motor
    -Reglage
    -Accar (som jag kan flyga längre än 5 min på).

    Förväntade egenskaper är kraft med auktoritet, ingen hovring, har planer på att gå in på 20x?? 3-blad i framtiden för utseendets skull. Om någon skulle ha lämpligt gods till övers så kan jag vara intresserad...

    Ideér åå förslag: Shoot.
    "What goes up must come down"

    Harry S, A.K.A firebird 350.

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    http://modellflygnytt.se/gamla/2016/...ytt_2016-1.pdf

    Kolla min artikel på sid 21-> Där finns en hel del matnyttigt.
    Superhero

  3. #3
    Harry Ss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    274
    Jobb
    Jobbar som metallare, utbildad konstruktör-säljare
    Klubb
    Medåker Flyers dvs. flyger hemma.

    Standard

    Säkerligen en bra artikel ang. motorer osv. för det som är insatt, dock är inte jag det så för mig var det bara brödtext i mass då jag flugit metanol, bensin åå segel (elsegel) i snart 40 år...