Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Bra platta till dji go 4?

  1. #1

    Standard Bra platta till dji go 4?

    Hej! Har precis köpt en dji phantom 4, så nu behöver jag något som man kan se på. ipad mini har jag hört ska vara bra till phantom 4, men när det finns så många generationer utav ipad så blir det svårare att hitta rätt. Är ute efter en begagnad platta eftersom dom inte är billiga att inköpa ny. Vilken skulle ni rekommendera och vad flyger ni med?
    Har en oneplus 3 men det funkar väl inte, eller?

    Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

  2. #2

    Standard

    Tja! Jag flyger min (Mavic Pro) med OnePlus 5 telefon. Har också skaffat en Huawei Mediapad M5 som platta. Till det har jag en Lifthor v3 hållare. Mycket nöjde med dessa och allt funkar bra. Tänker att din OnePlus 3 borde funka...men har som sagt ingen egen erfarenhet av den.

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gruffy Visa inlägg
    Tja! Jag flyger min (Mavic Pro) med OnePlus 5 telefon. Har också skaffat en Huawei Mediapad M5 som platta. Till det har jag en Lifthor v3 hållare. Mycket nöjde med dessa och allt funkar bra. Tänker att din OnePlus 3 borde funka...men har som sagt ingen egen erfarenhet av den.
    Tack för svar! Funderar hur det funkar med kabeln mellan dosan och mobilen, oneplus 3 har ju C usb, antar att 5an också har det?
    Kan man använda en egen usb c kabel eller måste man ha en microUSB adapter mellan kabeln och mobilen? Har inte drönaren hemma ännu så jag vet inte hur det ser ut.

    Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

  4. #4

    Standard

    Har tyvärr inte koll på Phantom 4 så jag vet inte hur det funkar där. Med Mavic Pro funkar USB C (vilket både telefon och platta använder). Svårt att tro att det inte skulle funka, men jag har ingen egen erfarenhet. Det följer med en sladd till Mavic Pro, men man kan även använda en egen sladd för det, det gör jag t. ex. med plattan. Lycka till!

  5. #5

    Standard

    Ett tag sen sist, jag fick hem p4 i onsdags, kontrollerade allt och wow vilken uppgradering från en dji f450! Första flygturen gjordes i fredags och det funkar bra med min mobil som skärm, inge lagg eller app krascher. I nuläget funkar det med mobilen men längre fram kanske man siktar in sig på en större skärm. Ett till batteri vore bra också allra helst när jag fick med ett laddplatta för 3 batterier. Bilderna jag tog blev hyfsat bra, det ända att notera var att bilderna var i ett litet format, bilden täcker halva data skärmen, jag ändrade från RAW till JPEG så kanske det blir större?
    Iaf så är jag hittills väldigt nöjd iaf

    Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

  6. #6

    Standard

    iPad mini 4 är minimum om du tänkt dig en sådan. Kör en själv och det funkar bra.
    "Allting beror på allting"

  7. #7

    Standard

    Kör också en iPad Mini 4, man märker den stora skillnaden vid användning av Apple produkter i kallare förhållanden. Telefonerna har en tendens att lägga av i kritiska stunder... därför gick jag över till iPad/ipad Mini. Inga problem sedan dess.

  8. #8

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Kör med DJI Crystalsky 7,85 till min Mavic, funkar kanon även i starkt solsken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •